A Datahouse összeállítása szerint a folyamatos növekedése ellenére továbbra is messze elmarad a magyar piac forgalma a válság előtti közel negyedmilliós darabszámtól. Idén három hónap alatt 19 688 új személyautó kelt el, ami 15 százalékos bővülést jelent.

Új kishaszonjárművekből 4740-et helyeztek forgalomba, ez 13 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakától. Továbbra is csak a piac ötödét adják a magánbeszerzések, és nem elhanyagolható a reexport, mely közel tízszázalékos.

Továbbra is hiány van a piacon a kisebb kategóriás és tízévesnél fiatalabb kocsikból, aminek magyarázata, hogy mindenki tovább használja meglévő autóját, ezért egyre ritkábbak a cserék, így nem bővül a kínálat.

A hiányt külföldről pótolják, ám az erős kelet-európai igények miatt alaposan megdrágultak az autók: az átlagár a tavaly év eleji 1 550 000 forint helyett az idei első negyedévben már közel 1,8 millióra ment fel.

Részletek a Nol.hu cikkében >>