A legnagyobb meglepetés az UAZ Patriot modellfrissítésével kapcsolatban, hogy azt nem mutatták be a két hete megrendezett Moszkvai Autószalonon, ellenben hamarosan megindul a sorozatgyártás, és még az ősszel a márkakereskedésekben lesz az újdonság.

A 2013-as évre műszakilag már elég sokat módosítottak az UAZ Patriot terepjárón, most leginkább a megjelenést alakítják át. A gyárban készített fényképek tanúsága szerint LED-es menetfény kerül a fényszórókba, a kombi karosszériás változat bumeráng alakú hátsó lámpákat kap, a pickup hátulja lényegében változatlan. A vásárlók szempontjából ennél sokkal fontosabb változás lesz, hogy drámaian javuló minőséget ígér a gyár – ennek pedig az a prózai oka, hogy egyre csökken az öreg Patriot iránti kereslet, így hamarosan ma még nem megnevezett külső partnerek típusait kezdik majd összeszerelni, és ehhez új minőségellenőrzési részleget építettek a szerelőszalag végére, ahol a Patriot-ok is áthaladnak majd. Arról nem is beszélve, hogy az új fényezőüzemnek köszönhetően a felületkezelés, és így a rozsdavédelem is sokat javult.

A gyár igyekszik megnyugtatni a vásárlókat, hogy legalább 2020-ig megvásárolható marad az alvázas Patriot-modellcsalád. Már 2018-ban bemutatják az új, önhordó karosszériás UAZ-terepjárót, amelyből lesz majd olyan változat, amelynek tudása összemérhető lesz az “ős-UAZ”-zal, úgyhogy 2020 után is lesz számukra megfelelő jármű. A Patriot-ot se hagyják változatlanul, egy év múlva jön majd a stabilizátoros merev hátsó híd, amellyel párhuzamosan  legújabb, kilencedik generációs Bosch blokkolásgátlót is megkapja a típus, és a 2,7 literes Toyota-négyhengerest is leváltják az új, 2,0 literes, 150 lóerős benzines turbómotorral, és a légkondicionáló is felkerül majd az extrafelszerelések közé.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!