Az új A4-essel kapcsolatban a legtöbb kritika arról szól, hogy még az anyja, pardon a tervezője se képes azt megkülönzötetni az elődjétől, az A5-ös kupénál nem estek ebbe a hibába Sőt, egy kicsit talán túl is kompenzálták a dolgot azzal, hogy ebben az esetben minden porcikájában más formát akartak készíteni.

Lemezbe préselt érzelmek – fogalmazta ezt meg az egyik igazgatótanácsi tag az ingolstadti Audi Forum-on tartott világpremieren. A várakozás percei alatt – a kihirdetett időponthoz képest vagy 10 percet csúszott a műsor – az ember elgondolkozott azon: vajon füstgépet béreltek, vagy csak beindítottak pár dízelt az alagsorban? Sokáig nem elmélkedhettem ezen, mert kezdődött a show. Először is dicső múltról volt szó, amikor még büszke volt arra az Audi elődje, a DKW, hogy ellopta a Ford Thunderbird megjelenését, ma meg fel vannak háborodva azon, hogy ugyanezt teszik a kínai gyártók? Változnak az idők és az enyhe szellőnek köszönhetően a kétütemű szag is gyorsan tovaszállt…

A világpremier különlegessége az Audi Forum falára vetített műsor volt, amelyet a Maxin10sity nevű magyar cég készített. 12 grafikus 2,5 hónapig dolgozott a show-n, amely során 35 kivetítő szolgáltatta a 8K felbontásnak megfelelő képet. A magyarok az épület számítógépes tervrajza alapján rajzolták meg a show-t, amelyet aztán a helyszínen telepített technikával mintegy 2300 négyzetméteres, speciális fóliával bevont felületre vetítettek; csak kábelből 25,5 km-nyit fektettek le.

Visszatérve az autóhoz, a családfa-sorban a kocka kupé volt a legnépszerűbb, egy normál, egy Quattro, egy utcai S1-es is állt a sorban. Az első A5-ös szerényen bújt meg a sor végén, pedig ennek is van mire büszkének lenni: 2007-es bemutatása óta 320 ezer darabot értékesítettek belőle, ezzel ő a csúcstartó a márkánál. Állítólag már azt is a megkapó formája miatt vették, pedig a második generáció láttán hirtelen szürke kis egérnek tűnik. Élre vasalt karaktervonalak, nagy méretű fényszóró, széles és lapos hűtőrács, a motorháztetőre is került pár „erődomborulat”. A hátsót igyekeztek sok vízszintes vonallal szélesebbnek láttatni a ténylegesnél, ennek érdekében a pótféklámpa is a hátsó szélvédő felső peremének teljes szélességében világít.

A forma volt a legfontosabb, de azért a technikáról sem feledkeztek meg, ahol a 20 százalék a kulcs. Ennyivel növekedtek a motorteljesítmények és ennyivel csökkentek a szabványos fogyasztások. Az A5-ös két motorral kezd, a 2,0 literes benzines turbó 190 vagy 254 lóerővel választható, a 3,0 literes V6-os TDI 218 vagy 286 lóerős lehet. A tömeg mintegy 60 kg-mal csökkent az elődhöz képest, jelentős előrelépés történt a szórakoztatóelektronikai rendszernél is, az összes Audi A5 Coupé beépített SIM-kártyát kap megfelelő adatcsomaggal; az európai roaming-díjak eltörlésével tudták meglépni ezt, a havi díj fizetése egy ilyen kategóriájú autónál biztos nem lesz majd akadály.

Az Audi szerint meglepetés volt, valójában senki nem akadt fenn azon, hogy rögtön megmutatták az S5-öst is, amely új fejlesztésű, 354 lóerős 3,0 literes V6-os biturbót kap – 4,7 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, 7,3 l/100 km a szabványos átlaga. Az RS5-ösre még bő fél évet várnunk kell, hiszen az mégse járja, hogy a DTM-ben elavult autóval áll rajthoz az Audi, szóval legalább a szezonzárást megvárják az új csúcsmodell leleplezésével. Németországban már június közepétől rendelhető az új A5 Coupé, a magyarországi forgalmazás részleteiről még nincsenek pontosabb információk.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!