Még egy darabig várnunk kell a Toyota Auris kompakt autó harmadik generációjára, Genfben ugyan a szériaváltozatot állították ki, de annak utasterét és egyéb belső elemeit még nem mutatják. A lényeg a jelenlegihez képest sokkal látványosabb megjelenésen van, illetve azon a tényen, hogy a japánok legalábbis a személyautókban lemondtak a dízelről, és a jövőben legalább kétféle hibrid hajtást kínálnak majd a vásárlóknak.

Nagy vonalakban már ismert a motorkínálat, az alapmodellbe az 1,2 literes turbómotor kerül 115 lóerővel, a következő lépcsőfok az új Priusból származó, 1,8 literes benzinmotorral és villanymotorral rendelkező, 122 lóerős rendszerteljesítményű hibrid. Teljesen új a csúcs-erőforrás, amely 2,0 literes szívómotort és villanymotort használ, a rendszerteljesítmény 180 lóerő. Amíg a kisebb hibrid az alacsony fogyasztásra lesz belőve, a nagyobb a sportos vezetők igényeit is képes lesz kiszolgálni, pláne hogy közben a TNGA építőkészletre vált a kompakt autó, ami merevebb karosszériát és így jobb vezethetőséget is hoz.

Az ötajtós karosszéria esetén 4 centi a tengelytáv és a hossz növekedése, 3 centi a szélességé, a magasságot 2,5 centivel csökkentették. Az övvonalat 47 mm-rel vitték lejjebb, értsd nagyobbak az ablakok – az is hozzátartozik a vezetési élményhez, hogy a sofőr érzékeli a külvilágot! Teljesen LED-es, csíkszerű fényszórókat kapott az autó, látványosan domborodnak a lemezek, a tetőspoiler alapfelszerelés, a kontrasztos tetőért azonban már fizetni kell majd. Az ősszel várható a harmadik Toyota Auris teljes külső-belső leleplezése (beleértve a kombit is), akkor leszünk majd okosabbak abban a tekintetben is, hogy mikor indul meg az újdonság sorozatgyártása Nagy-Britanniában, és mikor kerül a szalonokba.