A Nissan volt a legbátrabb a nagy autógyártók közül, és először ő kezdett el sorozatban gyártani elektromos autót. A Leaf terjedésével azonban elsőként a japánok szembesültek a problémákkal is, úgymint a lemerült akkumulátor miatt állva maradt autók.

Japánban, a Nissan főhadiszállása környékén a legnagyobb japán autósklubbal közösen nyújt ingyenes segítséget a Leaf – és egyéb elektromos autók – használóinak. Az öt tonnás teherautó egy dízelmotoros generátort cipel, ami húsz percnyi töltési idő alatt nagyjából 25 km megtételére elegendő energiát tud tölteni egy Chademo (Japán autógyárak elektromos autó szabványa) rendszerű elektromos autóba. Nem épp környezetbarát megoldás, lényegében annyit jelent, hogy amíg a Chevrolet Volt (Opel Ampera) magával cipeli a belső égésű motorral hajtott generátorát, addig a Nissan Leaf esetén külön teherautó szállítja azt.

Tavaly nyáron indult a próbaüzem Kanagawa prefektúra területén, április végéig 86 alkalommal nyújtott segítséget a speciális teherautó. Ebből 73 alkalommal kellett feltölteni az akkumulátort. A próbaüzem decemberig tart, de valószínűleg véglegesítik majd – és Japánban egyéb nagyvárosokra is kiterjesztik majd a szolgáltatást.