mercedes1

A magas építésű A-osztály, vagyis a GLA-osztály megújulásának leglátványosabb jele egy új sárga fényezés megjelenése, pedig kicserélték a lökhárítókat is: alapesetben a legnagyobb eltérést az autó szélére kitolt ködlámpák jelentik, az AMG változatnál nagyobbak lettek a légbeömlők. Ennél nagyobb lett a hátsó diffúzort mintázó betét, a tető végén pedig nagy méretű légterelőt helyeztek el.

Ahol eddig bi-xenon fényszóró volt, ott mostantól LED-es lesz, egyébként a fémlemezek kivételével újjátervezett karosszéria (beleértve a szinte teljesen beburkolt padlót) az eddiginél kisebb légellenállást eredményez, a Cw érték 0,29-ről 0,28-ra csökkent. Az utastérben a kárpitok mellett krómos gombok és kapcsolók jelentik a nagy újdonságot, de a vezető új műszerekkel néz szembe, és új csomagok választhatóak, például az eddigi Exclusive helyére a Luxury Exclusive lép fekete bivalybőr-kárpittal.
mercedes2
Az európai választékban eddig egy – a gyár által tarthatatlanul nagynak ítélt – űr volt a 156 és 211 lóerős benzinesek között, ezt az új 220-as jelzésű, 2,0 literes 184 lóerős turbómotorral töltik be. Végre a Mercedes-AMG GLA 45 is megkapja a 381 lóerős 2,0 literes turbómotort, ezzel párhuzamosan a módosított (3-7 fokozatban rövidebb áttétel) dupla kuplungos váltót és a mechanikus első önzáró differenciálművet. A legforróbb GLA 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/h.

mercedes3

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!