A Nürburgring versenypályát működtető kft. Rheinland-Pfalz szövetségi állam többségi tulajdonában van, és most, hogy a becsődölt vidámpark-építés miatt nehéz helyzetbe került a cég, természetes, hogy közpénzből akarták feltőkésíteni a vállalkozást. Azonban az Unió közbeszólt, és megtiltotta az állami pénzen történő segítségnyújtást.

Ez még nem jelenti a Nürburgring üzemelésének végét, mindössze annyit, hogy ahhoz, hogy a társaság megmeneküljön, magánkézbe kell azt adni. Valószínűleg hamarosan csődvédelmet kér maga ellen a versenypálya, amelynek az idei üzemelését még megoldják, de jövőre csak akkor nyit ki, ha sikerül új forrásokhoz jutnia addig, vagy sikerül egyéb módon megegyezni a hitelezőkkel. Rheinland-Pfalz egyébként 13 millió euró készpénzt és a helyi jegybanknál meglévő 330 milliós hitel utáni kamatok fizetésének felfüggesztését szerette volna támogatásként megadni a Nürburgring GmbH-nak, de ezt Brüsszel nem engedélyezte. Ezzel felépítése óta először magánkézbe kerülhet a versenypálya többségi tulajdona. Az összes, jövőre betáblázott verseny megtartása a csődbiztostól fog függeni, így a 24 órás verseny, de még a jövő évi Formula-1-es futam megrendezése is kérdéses. Brüsszelben egyébként jelenleg is folyik egy eljárás a Nürburgring ügyében, a gyanú szerint több év alatt összesen 524 millió euró közpénzzel támogatta az állam a vállalkozást. A szakértői jelentések szerint egyébként az egész Nürburgring ingatlan értéke 126 millió euró, ezzel szemben a vállalkozásnak 413 millió euró hiteltartozása van. Még ha sikerül is teljes áron értékesíteni a céget-versenypályát, az is hatalmas ráfizetést jelent a német adófizetőknek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!