Csak hibrid hajtással létezik a Kia legújabb szabadidő-autója

2016. február 12. (péntek)

Bemutatkozott a Kia Niro szériaváltozata, amely a piacon slágernek számító kompakt SUV karosszériát ötvözi benzin-elektromos hibrid hajtással.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A dél-koreai konszern el akarja kerülni a házon belüli harcot, ezért a Hyundai Ioniq nevű hibrid vagy elektromos autó padlólemezét és technikáját szabadidő-autós csomagolással kapja meg a Kia testvérmárka, az újdonság pedig Niro névre hallgat. Fontos eltérés, hogy a Soul EV mellett nem lesz másik, villanymotoros szabadidő-autó, tehát csak a hibrid hajtással lesz majd elérhető az újdonság.


Első körben a normál változatot ismerhetjük meg, amelynél egy 103 lóerős 1,6-os szívómotor (közvetlen befecskendezés, hosszú löket és hűtött kipufogógáz-visszavezetés) és egy 43 lóerős villanymotor dolgozik együtt, a rendszerteljesítmény 146 LE/264 Nm. Az első kerekeket 6 fokozatú, dupla kuplungos váltó közbeiktatásával hajtja a két motor, az 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor a hátsó ülés alatt helyezkedik el.

Egyelőre még csak a gyár becslése a 4,7 l/100 km-es fogyasztás, mert a hivatalos mérésre nem kerítettek sort. A gyakorlatban az Eco-DAS (Driver Assistance System) névre keresztelt segéd segít alacsonyan tartani a fogyasztást, ez a tempomat alkalmazásakor a navigációs rendszerben tárolt adatokat (megállást igénylő kereszteződések, domborzati viszonyok) előre figyelembe véve optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást. A Kia Niro 2016 utolsó negyedévében kerül a kereskedésekbe, jövőre várható a nagyobb kapacitású akkumulátorral (40-50 km-es elektromos hatótáv) rendelkező hálózatról tölthető változat megjelenése, amely már megfelel a zöld rendszám követelményeinek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Csak hibrid hajtással létezik a Kia legújabb szabadidő-autója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér