A dél-koreai konszern el akarja kerülni a házon belüli harcot, ezért a Hyundai Ioniq nevű hibrid vagy elektromos autó padlólemezét és technikáját szabadidő-autós csomagolással kapja meg a Kia testvérmárka, az újdonság pedig Niro névre hallgat. Fontos eltérés, hogy a Soul EV mellett nem lesz másik, villanymotoros szabadidő-autó, tehát csak a hibrid hajtással lesz majd elérhető az újdonság.

Első körben a normál változatot ismerhetjük meg, amelynél egy 103 lóerős 1,6-os szívómotor (közvetlen befecskendezés, hosszú löket és hűtött kipufogógáz-visszavezetés) és egy 43 lóerős villanymotor dolgozik együtt, a rendszerteljesítmény 146 LE/264 Nm. Az első kerekeket 6 fokozatú, dupla kuplungos váltó közbeiktatásával hajtja a két motor, az 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor a hátsó ülés alatt helyezkedik el.

Egyelőre még csak a gyár becslése a 4,7 l/100 km-es fogyasztás, mert a hivatalos mérésre nem kerítettek sort. A gyakorlatban az Eco-DAS (Driver Assistance System) névre keresztelt segéd segít alacsonyan tartani a fogyasztást, ez a tempomat alkalmazásakor a navigációs rendszerben tárolt adatokat (megállást igénylő kereszteződések, domborzati viszonyok) előre figyelembe véve optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást. A Kia Niro 2016 utolsó negyedévében kerül a kereskedésekbe, jövőre várható a nagyobb kapacitású akkumulátorral (40-50 km-es elektromos hatótáv) rendelkező hálózatról tölthető változat megjelenése, amely már megfelel a zöld rendszám követelményeinek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!