Nemrég teljesen újra kellett indítani az önhordó karosszériás UAZ szabadidő-autó fejlesztését, mivel nem sikerült megkötni az együttműködési megállapodást a Ssangyong-gal, így nem tudták a dél-koreai cég új önhordó alapjára felépíteni az autójukat az oroszok. Mivel az alapoktól kellett elkezdeni a fejlesztést, csak 2020-ban várható a 3170-es kódszámon fejlesztett modellcsalád bemutatása. Az Uljanovszki Autógyár tulajdonosa a Sollers nevű konszern több külföldi cég orosz partnere, a helyi összeszerelést végzik, így pontosan tudják, milyenek az aktuális kompakt szabadidő-autók.
uaz2
Ezeknek a tapasztalatokat is felhasználják az újdonság fejlesztésénél, amely legalábbis passzív biztonsági rendszerek tekintetében azon a szinten áll majd, mint a – következő generációs – konkurencia. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a vetélytársaknál ugyan olcsóbb lesz majd az önhordó karosszériás UAZ, de érezhetően drágább lesz, mint az eddigi típusok. A Sollers már elkezdte a benzines turbómotorjainak fejlesztését, az alvázas Patriot utódába majd 2,0 literes lökettérfogattal kerül a négyhengeres, a szabadidő-autó számára 1,6 literes változatot is készítenek, a dízelmotort várhatóan külső partnertől vásárolják majd, mert abból nagyon keveset értékesítenek Oroszországban, akkora darabszámra nem érdemes külön erőforrást tervezni. Egyelőre úgy néz ki, rövid (5 személyes) és hosszú (7 személyes) ötajtós karosszériával kínálják majd az UAZ 3170-est, amellyel megpróbálják majd meghódítani az európai piacot is. Körkamera-rendszert is kap az újdonság, amelyet a részben önvezető funkció megvalósítására is felhasználnak majd, számítógépes képelemzéssel ismeri fel a rendszer a sávhatárokat és az esetleges, autó elé kerülő akadályokat (például gyalogos), és annak megfelelően avatkozik majd be az autó haladásba.

uaz3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!