Még 2002-ben találkoztunk először az FCX Clarity nevű autóval, ami aztán a folyamatos fejlesztéseket követően 2008-tól volt lízingelhető Kaliforniában, ezzel a Honda lett a világ első olyan gyártója, aki tüzelőanyagcellás autót kínált a felhasználóknak. Az itt látható Clarity nevű autó a következő lépcsőfok, ez már nagysorozatban készül majd és világszerte – értsd ahol már van hidrogén töltőállomás – meg lehet majd vásárolni. Az első évben kormányzati és üzleti ügyfelek lízingelhetik majd, 2017 tavaszától már magánszemélyek is hozzáférhetnek majd.

A legszembetűnőbb változást az jelenti, hogy az elődnél még a két első ülés közötti hatalmas méretű könyöklő rejtette a tüzelőanyagcellát, azt az egységet, ahol a hidrogénből áramot termelt a fedélzetén az autó, addig most ez már elfér a motorháztető alatt, a könyöklőben immár tárolási lehetőséget és nem erőművet találunk. Harmadával csökkent az erőmű mérete, miközben a teljesítménye 60 százalékkal emelkedett, akkora helyet igényel, mint a Honda 3,5 literes V6-os erőforrása.

Az első kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 178 lóerő, de ezt csak rövid ideig élvezheti a sofőr, hiszen a tüzelőanyagcella egyszerre csak 100 kW teljesítményt képes szolgáltatni. Az energiafelhasználás optimalizálásának köszönhetően több mint 700 km-es a hatótávolság, ezt követően pedig alig 3 perc alatt lehet újratölteni hidrogénnel a Clarity-t. De a Power Exporter 9000-es nevű külső eszköz csatlakoztatásával elektromos berendezések áramellátását is tudja biztosítani a Clarity, például természeti katasztrófák idején – egy átlagos háztartás energiaigényével számolva 7 napig.

Japánban 7,66 millió jen a Honda Clarity listaára, azaz 17,95 millió Ft, de mivel megvásárolni nem, csak lízingelni lehet, ennek gyakorlati lehetősége nincs. A lízingdíjat még nem árulták el, más kontinenseken ettől eltérő lehet a listaár.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!