Amíg a legtöbb esetben a kilincs amolyan megtűrt rossz az autókon, amelyet a formatervezők igyekeznek a lehető leginkább elrejteni, az új Lincoln Continental esetén kifejezetten szemrevaló darabokat alkottak: az oldalablakok alsó krómcsíkjából emelkednek ki a jól megmarkolható fogantyúk. Amint az ember benyúl ezek mögé, felpattannak az ajtók, és természetesen van a tökéletes becsukást garantáló szervo is.

Amíg a tanulmánynál nagyon is érezhető volt, hogy az európai konkurenciát másolták, a Bentley Flying Spur-t tervező Luc Donckerwolke még plagizálással is megvádolta az amerikai márkát, a sorozatgyártású autón annyit módosítottak a részleteken, hogy látható, de nem bántóan feltűnő a hasonlóság a Bentley és az Audi típusaival.

A belső térre fordították a legtöbb figyelmet a fejlesztők, az első ülések például 30 módon állíthatóak testméretnek és -tömegnek megfelelően, masszázsfunkcióval is rendelkeznek. A második sorba felárasak a hátradönthető támlájú, masszázsülések, amelyek hűthetőek, fűthetőek is – azt mondják, elég nagy a lábtér ahhoz, hogy az elöl utazók zavarása nélkül használja ezeket a kényelmi funkciókat az ide kényszerülő utas. Aktív zajkioltás és extra vastag oldalablakok javítják még a komfortot. A manapság elvárható összes segéd ott van a fedélzeten szériában, úgymint gyalogosfelismerés, vagy dugóban álló helyzetig lassítani képes majd újra elinduló távolságtartó tempomat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annak ellenére, hogy már a sorozatgyártású autót mutatták be Detroitban, meglehetősen szűkszavúan nyilatkoztak a műszaki részletekről, például semmilyen méretet nem árultak el, és az egyedüliként választható 3,0 literes, biturbó V6-osról is csak azért tudjuk a két legfontosabb teljesítményadatot (93 oktános benzinnel 400 LE/542 Nm), mert ugyanezt a blokkot használja az MKZ is.

Feláras az összkerékhajtás, azt a rendszert kapja a Lincoln cirkálója, amelyet a Focus RS, azaz a hátsó tengelyen oldalanként tudja irányítani a nyomatékot az elektronika, a három állású üzemmódválasztó (komfort, normál és sport) az elektronikus lengéscsillapítás mellett a kormányzásra is hatással van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások