Büszkén viseli a kilincseit az új Lincoln Continental

2016. január 13. (szerda)

Krómdíszbe épített, hatalmas méretű kilincseket kap a Lincoln új csúcslimuzinja, amelyhez a Forcus RS összkerékhajtása is rendelhető.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Amíg a legtöbb esetben a kilincs amolyan megtűrt rossz az autókon, amelyet a formatervezők igyekeznek a lehető leginkább elrejteni, az új Lincoln Continental esetén kifejezetten szemrevaló darabokat alkottak: az oldalablakok alsó krómcsíkjából emelkednek ki a jól megmarkolható fogantyúk. Amint az ember benyúl ezek mögé, felpattannak az ajtók, és természetesen van a tökéletes becsukást garantáló szervo is.


Amíg a tanulmánynál nagyon is érezhető volt, hogy az európai konkurenciát másolták, a Bentley Flying Spur-t tervező Luc Donckerwolke még plagizálással is megvádolta az amerikai márkát, a sorozatgyártású autón annyit módosítottak a részleteken, hogy látható, de nem bántóan feltűnő a hasonlóság a Bentley és az Audi típusaival.

A belső térre fordították a legtöbb figyelmet a fejlesztők, az első ülések például 30 módon állíthatóak testméretnek és -tömegnek megfelelően, masszázsfunkcióval is rendelkeznek. A második sorba felárasak a hátradönthető támlájú, masszázsülések, amelyek hűthetőek, fűthetőek is – azt mondják, elég nagy a lábtér ahhoz, hogy az elöl utazók zavarása nélkül használja ezeket a kényelmi funkciókat az ide kényszerülő utas. Aktív zajkioltás és extra vastag oldalablakok javítják még a komfortot. A manapság elvárható összes segéd ott van a fedélzeten szériában, úgymint gyalogosfelismerés, vagy dugóban álló helyzetig lassítani képes majd újra elinduló távolságtartó tempomat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annak ellenére, hogy már a sorozatgyártású autót mutatták be Detroitban, meglehetősen szűkszavúan nyilatkoztak a műszaki részletekről, például semmilyen méretet nem árultak el, és az egyedüliként választható 3,0 literes, biturbó V6-osról is csak azért tudjuk a két legfontosabb teljesítményadatot (93 oktános benzinnel 400 LE/542 Nm), mert ugyanezt a blokkot használja az MKZ is.

Feláras az összkerékhajtás, azt a rendszert kapja a Lincoln cirkálója, amelyet a Focus RS, azaz a hátsó tengelyen oldalanként tudja irányítani a nyomatékot az elektronika, a három állású üzemmódválasztó (komfort, normál és sport) az elektronikus lengéscsillapítás mellett a kormányzásra is hatással van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Büszkén viseli a kilincseit az új Lincoln Continental

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér