Noha nagyon drága behajtási díjat kell fizetni London belső kerületeinek használatért, még így a legtöbb torlódás a brit fővárosban volt tavaly Európában. Nem csoda, hogy gondot okoz a PM10 részecske-szennyezés határértékének betartása, épp ezért kampány indult a légszennyezés csökkentésére.

Ennek egyik eleme az autósokat célozza, és arra kéri őket, hogy ha csak alapjáraton járna az erőforrás, kapcsolják azt le. Ha minden, Londonban közlekedő így tenne napi egy percre, akkor éves szinten 100 millió kg-mal csökkenne a CO2-kibocsájtás. A főpolgármester ezen felül engedélyezte néhány kerületnek, hogy akár 80 fontos, nagyjából 280 000 forintos bírságot is kiszabhassanak a rendőrök-közterület felügyelők, ha feleslegesen alapjáraton járó motorral rendelkező autóval találkoznak.

Természetesen Angliában a törvényhozók tisztában vannak azzal, hogy ha nem készítik fel arra az autók elektromos rendszerét (vastagabb áramkábelek, nagyobb kapacitású, esetleg egy második akkumulátor, hogy ne legyen feszültségesés), akkor az nem viseli el a gyakori leállítást-újraindítást, ezért nevesítik, hogy elsősorban olyan helyzetekre gondolnak, amikor az autó a padka mellett tartózkodik, például ki- és beszállás, illetve rakodás (például ételkiszállítás) miatt áll meg.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!