Büntetik az alapjáratot

2012. augusztus 7. (kedd)
London egyes kerületeiben büntetni lehet azért, ha alapjáraton megy a motor, és nem állítják azt le.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Noha nagyon drága behajtási díjat kell fizetni London belső kerületeinek használatért, még így a legtöbb torlódás a brit fővárosban volt tavaly Európában. Nem csoda, hogy gondot okoz a PM10 részecske-szennyezés határértékének betartása, épp ezért kampány indult a légszennyezés csökkentésére.


Ennek egyik eleme az autósokat célozza, és arra kéri őket, hogy ha csak alapjáraton járna az erőforrás, kapcsolják azt le. Ha minden, Londonban közlekedő így tenne napi egy percre, akkor éves szinten 100 millió kg-mal csökkenne a CO2-kibocsájtás. A főpolgármester ezen felül engedélyezte néhány kerületnek, hogy akár 80 fontos, nagyjából 280 000 forintos bírságot is kiszabhassanak a rendőrök-közterület felügyelők, ha feleslegesen alapjáraton járó motorral rendelkező autóval találkoznak.

Természetesen Angliában a törvényhozók tisztában vannak azzal, hogy ha nem készítik fel arra az autók elektromos rendszerét (vastagabb áramkábelek, nagyobb kapacitású, esetleg egy második akkumulátor, hogy ne legyen feszültségesés), akkor az nem viseli el a gyakori leállítást-újraindítást, ezért nevesítik, hogy elsősorban olyan helyzetekre gondolnak, amikor az autó a padka mellett tartózkodik, például ki- és beszállás, illetve rakodás (például ételkiszállítás) miatt áll meg.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Büntetik az alapjáratot

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 208, Seat Ibiza, Honda Civic Type-R, Toyota Avensis, Volkswagen Sharan
  • Volkswagen Buggy
  • Teszt: BMW 228i Cabrio, Mercedes-Benz CLA 200 CDI Shooting Brake, Fiat Dobló Panorama 1.6 Multijet, BMW R 1200 R
  • Szerviz: fékteljesítmény növelése
  • Használt autó vásárlói szokások

Időjárás

Budapest

derült
35 °C
20 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér