Az első Lada 1970. április 22-én gördült le a gyártósorról, a Fiat 124 szovjet viszonyokhoz alakított technikája a nyolcvanas években szögletesített karosszériát is kapott. Már egyedül ennek lépcsős hátú változata maradt gyártásban, de csak az év gégéig, amikor leállnak vele.

Az elmúlt 41 év alatt a hátsókerékhajtású típusból 16,8 millió példányt készítettek, tavaly ez volt a legnépszerűbb autó Oroszországban, az idei év első hat hónapjában 69 500 darabot értékesítettek még belőle, ami 35 százalékkal múlja felül az előző év hasonló időszakát. A népszerűség oka az ár, az orosz roncsprémium program miatt már 3900 eurónak megfelelő összegért haza lehet vinni egy Lada 2107-est. Azonban ennek ellenére az év végén leállnak az autó gyártásával, a korábban tervezett ráncfelvarrást nem valósítják meg.

Nem lesz semmi a modernizált 2107-ből, az év végén leállnak az utolsó ős-Lada gyártásával Nem lesz semmi a modernizált 2107-ből, az év végén leállnak az utolsó ős-Lada gyártásával