Hamarosan bemutatkozik a Volkswagen 1,0 literes, háromhengeres benzines turbómotorja, aminek az erősebb kivitele 110 lóerős lesz és a konszern kompakt autóiba is bekerül majd – és valószínűleg az 1.2 TSI pályafutásának végét is jelenti majd.

Utóbbinak az oka prózai: az 1,2 literes turbómotor a költségcsökkentés miatt kapott például hengerenként két szelepes hengerfejet. Az új, 1,0 literes háromhengeres lényegében egy hengerrel rövidebb ennél, tehát a blokk negyedével olcsóbban készíthető, változatlan teljesítmény mellett. Dr. Hans-Jakob Neusser, a VW fejlesztési részlegének vezetője a Car & Driver újságnak azt nyilatkozta, hogy „Dolgozunk az egyliteres, háromhengeres turbómotoron, amit a Golfban is láthatnak majd”. Korábban az up! különféle változatai kapcsán volt csak szó az új erőforrásról, amely például 115 lóerővel forró ferdehátút farag a miniből. A kompakt autókat is jól mozgathatja, és a szabványos fogyasztási ciklusban is takarékosabb lehet az 1,2-es négyhengeresnél.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!