Apró porszem került a gépezetbe, jelen esetben egy lehetséges hibás olajpumpa miatt állították le a BMW M5/M6-os autók kiszállítását, és arra szólították fel a márkakereskedéseket, hogy a már eladott autók tulajdonosainak mondják meg: ne használják az autót további értesítésig.

Nem lennék azért annak az értékesítőnek a helyében, akinek azt kell megmondania az autóért legalább 29 851 000 forintot (M5) fizető ügyfélnek, hogy lehetőség szerint még a garázsban se álljon odébb egy métert az autójával, mert annak a motor halála lehet a vége. A 2012 júliusa és szeptembere között készített autók érintettek. A hibás olajpumpában a hajtótengely és a rotor között megszűnik a kapcsolat (eltörik), és ilyenkor megszűnik az olajnyomás. Ha mindez menet közben történik, akkor kigyullad az alacsony olajnyomásra figyelmeztető lámpa, ilyenkor azonnal meg kell állni az autóval. Ellenkező esetben az S63TU motorkódú 4,4 literes V8-as bitubó-motor javíthatatlan károsodást szenvedhet. Az olajpumpa cseréje mintegy 2,5 órás mutatvány. Az érintet tulajdonosoknak nem adnak csereautót, a visszahívásról egyébként levélben értesítik majd őket, amit valamikor októberben postáznak – eltart egy ideig, amíg megfelelő számú, nem hibás olajpumpa elkészül/a kereskedésekbe eljut. Mit ér az erő, ha nem használhatod?

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!