Az Egyesült Államokban már hivatalosan is leleplezték a felfrissített Ford Rangert, arrafelé a 2,3 literes EcoBoost benzinessel lehet majd megvásárolni a pickupot. Az egyéb piacok kapcsán még várat magára a frissítés bejelentése, de addig is itt a haszonjármű legsportosabb változata, az ausztrál részleg által fejlesztett Raptor – a példakép F-150 Raptorhoz hasonlóan úgy módosították a konstrukciót, hogy az a megszokottnál nagyobb tempóval legyen képes közlekedni terepen.

Leginkább a felfüggesztést érintették az átalakítások, elöl-hátul Fox Racing lengéscsillapítókat használnak, hátul Watt-rudakkal csökkentik a merevtengely oldalirányú mozgását, ezen felül a laprugók helyett csavarrugókat alkalmaznak. Teljesen új fejlesztésű az alváz, ahol a hossztartók és az oldalsó sínek is nagyszilárdságú acélból készülnek, megerősítették az első lengéscsillapító-tornyokat, hátul módosították a felfogatást.

A hasmagasságot 283 mm-re növelik, így az első terepszög immár 32,5°, a rámpaszög 24°és a hátsó terepszög 24°. Az ülések is új fejlesztésűek, nemcsak az oldaltartáson javítottak, de a párnázás remek energiaelnyelő képességgel rendelkezik, ami ugratást követő földet érésnél hasznos. Persze a padlót védő, 2,3 mm vastag acéllemez is jó szolgálatot tesz ilyenkor. Nagyobb méretű (332×32 mm) első féktárcsák dolgoznak a 17 colos felni mögött, megnövelték a fékmunkahenger átmérőjét, hogy az nagyobb erővel legyen képes tolni a betétet, hátul is tárcsafékek (332×24 mm) találhatóak.

Ahogy az USA-beli változatnál, úgy a Raptornál is az alvázhoz rögzítik az acél első lökhárítót, a nagyobb méretű kerekek miatt kiszélesítették a sárvédőket, 5398 mm a hossz, 2180 mm a szélesség, 1873 mm a magasság. Az utastérben a csúszásgátló hasított bőr üléskárpit mellett a műszerfal kék cérnával varrot bőrburkolata érdemel említést, a kormány karimája mögött magnéziumból készült kapcsolófüleket találunk. Ezekkel lehet hatni a 10 fokozatú automatikus váltóra, ami a 2,0 literes biturbó dízelhez csatlakozik, aminek 213 lóerő és 500 Nm a teljesítménye.

Az elektromos beavatkozó- (menetstabilizáló) és vezérlőegységeket (motor, váltó) is felkészítették a különösen sportos, aszfalton kívüli haladásra. A menetprogramok közül kettő van közútra, a Normal és a Sport, utóbbinál magasabb fordulaton kapcsol a váltó. Terepre már négyféle programmal készültek a fejlesztők, a Grass/Gravel/Snow a csúszós felületen haladásra lett optimalizálva, 2-esben indul a Ranger Raptor és óvatosabban kapcsol. A Mud/Sand kapcsolásakor alacsony fokozatban, nagy nyomatékkal halad az autó, hogy a lehető legtovább megőrizze lendületét. A Rock módban érzéketlenebb lesz a gázpedál, hogy a sofőr óvatosabban tudjon átlépni a sziklákon. A Baja mód a névadó tereprali-versenyre lett belőve, ami engedékenyebb elektronikus pórázt jelent magasabb fordulaton kapcsoló váltóval.