Tavaly október másodikán jelentette be a Gazdasági Versenyhivatal, hogy Vj-74/2014. ügyszámon még szeptember 23-án eljárást indított a Citroen Hungária Kft-vel szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A GVH weboldalán megtalálható sajtóközlemény azzal zárul, hogy „Az eljárás befejezésének határideje 3 hónap, amely azonban – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal, legfeljebb 2 hónappal meghosszabbítható.” Tehát ha törvényesen járt el a Versenyhivatal, akkor már április 23-án lezárult az eljárás, kérdés, miért csak most, július elején tájékoztatták erről a közvéleményt, illetve a Citroen Hungaria Kft-t?

De nem csak a határidőkkel van probléma, az eljárás lezárásáról szóló sajtóközleményben azt is kifogásolja a hivatal, hogy készpénzes vásárlás esetén a hosszú garanciáért 300 000 Ft-ot kellett fizetnie az ügyfeleknek. Ez nem meglepő annak tükrében, hogy a kiterjesztett garancia ajándék volt a Citroen Autócsere Finanszírozást választó ügyfeleknek, ez egyébként egy feláras extra, amiért bizony fizetni kell. Szintén furcsa, hogy a GVH szerint a vásárlás nem egyenlő a lízingeléssel, ahogy az az eljárás lezárását bejelentő sajtóközleményben olvasható, akkor például miért a lízingbevevőnek kell fizetnie például a gépjárműadót?

A Citroen Hungaria Kft. bírósági úton támadja meg a Gazdasági Versenyhivatal döntését, a cég sajtóközleménye szerint „sem a hirdetéssel, sem a Citroën Autócsere Programmal kapcsolatban egyetlenegy fogyasztói panasz sem érkezett a Citroën Hungáriához. Így nem megtévesztettük a fogyasztókat – ahogyan GVH közleménye hibásan kiemeli –, hanem a Citroën Autócsere Programra alkalmazott hirdetés legfeljebb alkalmas lehetett a fogyasztó megtévesztésére. Az eljárást a GVH hivatalból indította. Minden fogyasztó teljes körű és részletes tájékoztatást kapott hirdetéseinkben, honlapunkon, valamint a márkakereskedéseinkben. Ez a tájékoztatás megfelel mind a magyar, mind az európai uniós joggyakorlatnak. Egyetlen fogyasztót sem ért kár, miközben a kezdeményezés jelentős környezetvédelmi hatásaként több mint 300 öreg autó került kivonásra.” A 40 millió Ft-os bírság ügye tehát nem lezárult, hanem most kezdődött el igazából.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!