A most 32 éves Justin Beno hobbiból autókat restaurál, és az eddigi amerikai autók mellé még 2006-ban vásárolt egy teljesen csupasz Nissan Skyline karosszériát, amelyet aztán négy év alatt, a világ minden tájáról alkatrészeket vásárolva épített újjá. 2009-ben vásárolta meg a második csupasz Skyline-t, amelynek újjáépítése még folyamatban volt, amikor a hatóságok lecsaptak emberünkre.

Az a vád ellene, hogy ki akarta játszani az Egyesült Államok törvényeit. A japán belpiacos – 1995 és 1996-os évjáratú autókról van szó, egyik szerepelt az egyik Fast & Furious moziban is – autókat ugyanis nem lehet forgalomba helyezni az USA-ban, ráadásul kiderült, hogy mindkét autójának tűzfaláról eltávolították az azonosítási számokat tartalmazó plaketteket – már ez önmagában is törvénysértő az Egyesült Államokban -, amiket később, postán küldött el neki az eladó. Amikor eladásra hirdette a kész és a még épülő autót, egy vásárló – aki valójában a vámhivatal ügynöke volt – kérdésére azt a választ adta, hogy azokat forgalomba helyezni Floridában, majd az ottani rendszámot honosítani lehet Wisconsinban is. Ezzel a kijelentésével követte el a vámcsalást, hiszen azt kellett volna válaszolnia, hogy nem, ezeket az autókat nem lehet forgalomba helyezni az Egyesült Államokban. A vámcsalás kísérlete mellett megvádolták még illegális (azonosító nélküli) jármű birtoklásával is, utóbbit el is ismerte. A Vámhivatal azt az alkut ajánlotta neki, hogy nem indítanak ellene bírósági pert, ha megszabadul autóitól – ez utóbbi azt jelenti, hogy azokat bezúzzák. Abba nem bele a hivatal, hogy esetleg külföldre értékesítsék az autókat, hiszen azok eredete kétes (el volt távolítva róluk az azonosító plakett). Valószínűleg a még a héten a Lexus tuningautók sorsára jutnak a Skyline-ok.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!