Nem igazán versenyképes a civil piacon az első generációs Vitarából készült Santana 300 Nem igazán versenyképes a civil piacon az első generációs Vitarából készült Santana 300

Ebben a nehéz gazdasági helyzetben nem volt képes talpion maradni a Sanatana gyár, ezért azt tulajdonosa, az andalúziai kormány bezárta.

Az ötven év feletti dolgozókat korkedvezményes nyugdíjba küldik, a fennmaradó 300 embernek pedig más állami vállalatoknál adnak munkát. Több hónapon át próbáltak vevőt találni az üzemnek, de senki nem érdeklődött a linaresi üzem után. A márka legújabb autója a Santana 300-as, amely az első generációs Suzuki Vitarán alapul, ezen kívül még a saját maguk által továbbfejlesztett Land Rover Defendert gyártották, illetve ez alapján készült az Iveco Massif (5 ajtó) és Campagnola (3 ajtó) is.

A spanyol hadsereg a megbízhatósági gondok miatt nem kért több Santanát A spanyol hadsereg a megbízhatósági gondok miatt nem kért több Santanát

Akkor estek vissza drasztikusan a cég eladásai, amikor a spanyol hadsereg a megbízhatósági problémákra hivatkozva nem hosszabbította meg a beszállítói szerződéseket, a civil piacon nagyon kevés autót tudtak értékesíteni. Az andalúz kormány most abban reménykedik, hogy az üresen álló, de teljesen felszerszámozott üzemben néhány éven belül elkezdődhet elektromos autók sorozatgyártása.

Leáll az Iveco Massif és Campagnola sorozatgyártása is Leáll az Iveco Massif és Campagnola sorozatgyártása is