Mivel nem 70 tonna a terhelhetősége, az Oshkosh-nál ez egy kisautó Mivel nem 70 tonna a terhelhetősége, az Oshkosh-nál ez egy kisautó

Az Egyesült Államok hadserege spórol, mert rengeteg pénzbe kerül, hogy a járművekhez szükséges üzemanyagot megbízható forrásból szállítják a bevetések helyszínére, nem helyben vásárolják azt. Ennek megfelelően már megszületett a döntés arról, hogy hibrid járművekkel váltják le az AM General által készített HMMWV-t, amely a civil életben Hummer néven lett ismert.

Az egyébként óriás méretű teherautók és harci járművek gyártójaként ismert Oshkosh a Light Concept Vehicle-lel nevezett be a hadsereg tenderére, ezzel is bizonyítva a döntéshozóknak az autó megbízhatóságát. Még azt is sikernek értékelték, hogy a két indított LCV közül csak az egyik ért célba az előírt szintidő alatt, hiszen a körben független felfüggesztésekkel rendelkező járművekben először próbálták ki éles körülmények között a ProPulse dízel-elektromos hibrid hajtást.

Kettőből egy célba ért - ez már siker Kettőből egy célba ért – ez már siker

A megoldás különlegessége, hogy akkumulátorok helyett kondenzátorokat használ az elektromos energia tárolására, a dízelmotor által hajtott generátor pedig elég áramot tud szolgáltatni egy tábori kórház vagy egy parancsnoki központ áramellátásának biztosításához. Szintén előnyként nevezik meg a kondenzátoroknak azt a tulajdonságát, hogy ki lehet sütni az azokban tárolt energiát, azaz nem kell erősáramú szerelőket kiképezni a karbantartáshoz.