Amíg az első generációs Citan esetén már egy kész autót kellett a Mercedes-Benz arculathoz igazítania a formatervezőknek, a most bemutatott második generáció fejlesztésében már kezdettől fogva részt vettek a németek. Noha továbbra is csak az A oszlop előtt van érdemi eltérés a Renault Kangoo-tól, sokkal egységesebb a megjelenés annak köszönhetően, hogy a hátsó rész megjelenésébe is beleszólhattak a Mercedes-Benz szakemberei. A tolóajtóval együtt mozgó B oszlop megmarad a Renault újításának, azt nem teszik elérhetővé a csillagos márkánál.

Nem változik a Citan kínálat, tehát létezik lemezelt oldalfalú haszonjármű (Panel Van) és személyszállító kivitel (Tourer) is, később érkezik majd a két üléssoros haszonjármű (Mixto), normál és hosszú karosszéria közül lehet választani. A nagy újdonság a személyautó-kivitel lesz, amelyet T-osztály néven forgalmaznak majd, és az EQT tanulmánnyal előlegezték meg nekünk, illetve az eCitan nevű akkumulátoros-elektromos kivitel, amelyet 2022 második felében lesz elérhető, és 285 km-es hatótávolságot ígér – valószínűleg a Kangoo E-Tech Electric technikáját kapja.

https://youtu.be/HlM8zjJhIFY

Alapesetben az utasoldalon van tolóajtó, a vezetőoldali feláras, a kétszárnyú hátsó ajtó 90°-ban tárul fel, de a határoló kiakasztásával 180°-ban is nyithatóak az ajtószárnyak, de kérhető felfelé nyíló nagy méretű csomagtérfedél is; a rakodóperem magassága 59 cm. A haszonjármű alapáron kapja a kétszárnyú ajtókat, és feláras a felnyíló fedél, a személyszállítónál a felnyíló fedél jár szériában, és a kétszárnyú ajtókért kell fizetni. Természetesen a Citan fedélzetén is ott lehet az MBUX digitális segéd – feláras az érintőképernyős fejegység -, és a Mercedes me digitális szolgáltatások is elérhetőek, aminek a flottaüzemeltetők is örülnek majd.

A forgalmazás kezdetén két motort kínálnak, az 1461 köbcentis turbódízel a haszonjárműben 75 LE/230 Nm, 95 LE/260 Nm vagy 115 LE/270 Nm teljesítménnyel választható, a csúcsszinten túltöltéssel pár pillanatig (pl. egy előzés) 121 LE/295 Nm áll a vezető rendelkezésére; a személyszállító kivitelben a dízel csak a 95 LE/260 Nm teljesítménnyel lesz elérhető. A benzinmotor az 1332 köbcentis turbós négyhengeres, amely mindkét változatban 102 LE/200 Nm vagy 131 LE/240 Nm teljesítménnyel választható. A váltó alapáron minden esetben 6 fokozatú, kézi kapcsolású, a 115 lóerős dízel és a 131 lóerős benzinesnél felár ellenében kérhető a 7 fokozatú duplakuplungos váltó. A Mercedes Citan szeptember közepétől lesz rendelhető, a kiszállítások még az idén megindulnak.