A Daimler konszernhez köthető Car2Go autómegosztó szolgáltatás 2011-ben indul San Diego városában, a villanymotoros Smartokkal a városban lakó embereknek nyújtottak alternatívát a tömegközlekedésnek. Most bejelentették, hogy azonnali hatállyal benzinmotoros Smartokra cserélik le a teljes flottát, mert egyszerűen fenntarthatatlan a villanymotoros flotta.

Egyre több a felhasználó, és fizikailag hiányoznak a töltőoszlopok, még ha sikerül csatlakoztatni az autót egy töltőponthoz, akkor 6-8 órát tart egy feltöltés, és erre az időre kiesik az autó a szolgáltatásból. A villanymotoros Smart hatótávolsága a tapasztalatok szerint 104 km, tehát átlagosan tíz igénybe vétel után kell tölteni. Ehhez képest a benzines Smart hatótávolsága 550 km, tehát ötven megosztás után kell tankolni, és akkor is csak 5-10 perc a holtidő.

Persze a helyi politikusok fel vannak háborodva, hogy micsoda visszalépés ez a károsanyag-kibocsájtás csökkentése terén, de hát ugyanezek a politikusok ígértek 2011 végéig 1000 új elektromos töltőpontot San Diego városában, ezekből a mai napig alig 400 valósult meg, a Car2Go szolgáltatási területén csak 126 darab található. Azon valahogy nem háborodnak fel a politikusok, amikor ők nem teljesítenek egy ígéretet…

A Car2Go szolgáltatás használói jelentősen alacsonyabb díjakkal szembesülnek május elsejétől, amikor már a benzinmotoros Smartokat vehetik igénybe. A korábbi 41 cent helyett 19 cent lesz a percdíj, egy napra pedig a korábbi 84,99 dollár helyett 65 dollárért vihetik el az autókat – ezek a díjak egész 2016 folyamán stabilak maradnak San Diego-ban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások