Hybrid Air névre keresztelte a PSA fejlesztőrészlege azt az új hibrid hajtást, amelyet kifejezetten kisautók számára készítettek, és különösen olcsó az előállítása, hiszen nem kell hozzá ritka földfémeket és egyéb egzotikus anyagokat felhasználni. Korábban a Ford is kísérletezett a pneumatikus energiatárolással, de ők felhagytak a dologgal.

A Peugeot és Citroën fejlesztőmérnökei egy, az utastér alatti „kardánalagútban” elhelyezett tartályban tárolt nagynyomású levegőt használják fel arra, hogy az egy, a váltóhoz csatlakozó pneumatikus motort hajtson, azaz közvetlenül mozgási energiává alakítják a légnyomást. A pumpa akkor termeli a levegőt, ha lassul az autó, tehát a veszteségenergiát használja. Az egész rendszer tömege mintegy 100 kg, ami nagyjából fele az akkumulátoros-elektromos kiegészítő hajtásnak. Nincs szükség nagyfeszültségű szerelő vizsgával rendelkező szerelőre a karbantartáshoz, olyan országokban is könnyedén elterjedhet ez a hibrid hajtás, ahol ma egyszerűen nincs meg a megfelelő szerviz-infrastruktúra.

A PSA mérnökei a pneumatikus motor és a pumpa helyigénye miatt a háromhengeres benzinmotorral képzelik el a rendszer megvalósítását, amely a szabványos mérési ciklusban 45 százalékkal csökkenti a belső égésű motor étvágyát, jelen esetben 2,9 l/100 km a benzinfogyasztás. Természetesen hiába egyszerű a rendszer, még sokat kell dolgozni rajta, a Peugeot/Citroën úgy számol, az egyszerű és olcsó hibrid hajtás széles körű tesztelését 2016-ban indítják meg, arról nincs hír, mikor lesz elérhető sorozatgyártású autóban a levegős hibrid hajtás, azonban a nagynyomású tartály helyigénye miatt a mai autókba – Peugeot 208 és Citroën C3 – nem építhető be gazdaságosan.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért