Az összesen 100 millió forintba kerülő prototípus kialakítását a Baross Gábor pályázat mintegy 70 millió forinttal támogatta. Az AMC Europe Kft., az Intermotor Kft. és a győri Széchenyi István Egyetem konzorciuma egy elsőkerékhajtású, dízelmotoros Ford Transitot alakított át hibrid hajtásúvá a hátsó kerekek elektromos meghajtásának hozzáadásával.

A jármű vagy hibrid, vagy dízel üzemben vagy elektromos üzemben működik, az üzemmódok közül a vezető választhat. A hátsó tengelyen két darab, egyenként 45 lóerős elektromotor hajt, városi forgalomban 70-80 kilométert tud megtenni a teherautó tisztán villamos hajtással. A töltést részint napelemmel, részint hálózati töltéssel, részint fékenergia-visszatáplálással oldják meg.

A teherautó tetején lévő 7 négyzetméteres napelemes egységnek az a funkciója, hogy rátöltsön az akkumulátorra. Fotó: Krizsán Csaba, MTI A teherautó tetején lévő 7 négyzetméteres napelemes egységnek az a funkciója, hogy rátöltsön az akkumulátorra. Fotó: Krizsán Csaba, MTI

A konzorcium vezetője, az amerikai AMC magyarországi fejlesztő leányvállalata, az AMC-Europe Kft. a jármű elektronikus rendszereit fejlesztette a projektben. Az Intermotor Kft. feladata a villanymotorokat fejlesztése volt. Az egyetem a járműfejlesztést, az átalakítást, és a hajtástechnika optimalizálását végezte, továbbá a teherautó számítógépes vezérlését dolgozta ki. A járművet a továbbiakban országúton és városban is tesztelik majd. A tanulmányautó további kutatás-fejlesztés és oktatás alapját képezi az egyetemen, nem szállításra fogják használni – mondta a Varga Zoltán. A fejlesztők azonban arra is számítanak, hogy piaci termék lesz belőle, akár az egész autó, akár a benne működő egységek piacképesek lesznek – jegyezte meg az egyetem decense.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!