Megnyugodhat az a tízezer ember, aki úgy adott le megrendelést az új Hyundai Sonatára, hogy nem ismerték azt. Ránézésre sokkal komolyabb lett az autó annak köszönhetően, hogy kivasalták a karosszéria vonalait, és a technikát is alaposan felfrissítették.

A Folyékony Szobrászat 2.0 formavilágon belül az új Sonata kapott egy saját mottót is, Belső Erő névre hallgat az, amit itt megvalósítottak a formatervezők. A korábbinál 3 centivel hosszabb és szélesebb (tengelytáv +1 cm) karosszéria torziós merevsége 41 százalékkal emelkedett annak következtében, hogy sokkal több (21 % helyett 51 %) nagyszilárdságú acélt használnak.

Puha tapintású anyagokat használnak a belső térben LED-es hangulatvilágítással kiegészítve, a legújabb navigációs-kommunikációs fejegységek is elérhetőek. Van magától felnyíló csomagtérfedél is, ráadásul a Hyundai nem kényszeríti rá a tulajt, hogy a levegőt rugdossa – elég, ha 3 másodpercig megáll a kocsi hátuljánál a kulcsot helyettesítő jeladóval a zsebében. Javították az aktív és passzív biztonságot is, immár hét légzsák van a fedélzeten, van holttér-, sávelhagyás-figyelő és távolságtartó tempomat is az extralistán.

Dél-Koreában két négyhengeressel indul  forgalmazás, a 2,0 literes alapmotor teljesítménye 165 lóerő, ugyanez földgázas változatban 150 lóerős, és van egy 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses is 190 lóerővel. A New Yorki Autószalonon várható a nemzetközi modell bemutatkozása, amely várhatóan egy 2,0 literes, benzines turbómotorral tud majd többet ennél.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!