Ki gondolta volna, hogy alig pár nappal a Citroën C4 Cactus világpremierjét követően máris az autó egy újabb változatát ismerhetjük meg? Egyelőre csak annyi biztos a Citroën C4 Cactus Aventure nevű újabb változatáról, hogy az a Genfi Autószalonon fog vendégszerepelni.

Tovább fokozták a szabadidő-autós megjelenést, igaz, nem nagyon hiszi el az ember, hogy itt egy igazi terepjáróval van dolgunk. Persze a kerékjáratokat alaposan megtöltik a bütykös BF Goodrich terepgumik, de az első-hátsó lökhárítókat védő vascsövek már nem tűnnek igazán hatásosnak.

A tetőcsomagtartón utazó hatalmas láda, amelybe még kiegészítő fényszórókat is elhelyeztek azonban egész hasznos kiegészítőnek tűnik, amely előbb-utóbb megjelenhet például a gyári tartozékok között.

A Citroën C5-ös szabadidő-autós körítéssel ellátott változata, a Cross Tourer legnagyobb meglepetése, hogy ennél kifejezetten visszafogott lett az átalakítás. Első ránézésre csak a kerékjáratok hajszálvékony, fekete karimája tűnik fel, pedig ha jobban megnézzük a sajtófotókat, az első-hátsó lökhárítóban ott látjuk az ezüst betétet, és a fényezetlen fekete műanyag bizony körbefut a karosszéria egész alsó peremén. Erre rímel a szintén fényezetlen, fekete tetősín, és ezzel már a végére is értünk a nagy műtétnek. Akinek ennél is több kell ahhoz, hogy elhiggye, szabadidő-autóval van dolgunk, és nem elég neki az az extra 15 mm, amivel normál helyzetben megnövelték a hasmagasságot, az gombnyomásra tovább emelheti az autót.

A Hydractive III felfüggesztés úgyis visszaengedi majd a karosszériát a tempó növelésével, egészen 40 km/órás tempóig megtartja az extra 4 centit, ez után visszatér a normál (15 mm-rel emelt) szintre, és 70 km/óránál a hétköznapi C5-ösök magasságát veszi fel. Ennek köszönhetően a szabványos fogyasztás nem emelkedik a Cross Tourer esetén a normál Citroën C5 kombihoz képest. A Cross Tourer egyszerű extrafelszerelés lesz majd a hidrós modelleknél, szó nincs virtuális összkerékhajtásról, mint mondjuk a Peugeot 508 RXH esetén, szorult helyzetben csak az extra funkciókkal gyarapodott ESP segítségére számíthat a sofőr.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!