A Volkswagen csalását követően döntött úgy a brit Közlekedési Minisztérium, hogy megvizsgálja a legnépszerűbb autók valós körülmények között mért károsanyag-kibocsájtását, most végeztek a novemberben megkezdett méréssorozattal.

Nem meglepő módon az lett a 37 autón elvégzett mérés eredménye, hogy amíg a törvényi előírásokat teljesítik az autók, a valós életben sokkal magasabb a NOx-kibocsájtásuk. Az Euro 5-ös autóknál volt nagyobb a szórás, ott a legjobb autó háromszorosan (Citroën C4), a legrosszabb 37-szeresen (Opel/Vauxhall Insignia) múlta felül a laboratóriumi limitet, a 180 mg/km-t. Amíg az előírt hideg motorral végzett NEDC-vizsgálatnál minden autó teljesítette ezt a szintet, a szintén laboratóriumban végzett, de már üzemmeleg motorral lefolytatott NEDC ciklusnál már nagy volt a szórás, a legtöbb a 180 km/km alatt maradt, de olyan is volt, ami 2,4-szeresen felülmúlta azt. Meg kell jegyezni, hogy a jogszabályok csak a hideg motorral végzett NEDC-mérést veszik figyelembe, azon az összes autó megfelelt, szóval minden törvényes.

Az Euro VI-os autóknál kisebb volt a szórás, az eleve csak 80 mg/km-es NOx-kibocsájtási határt jelentősen alulmúlták az autós a hideg motorral végzett NEDC-teszten, 41 mg/km lett az átlagos eredmény, a valós forgalomban végzett 90 perces mérés során volt, amelyik alig lépte át a határt, és volt, ami 13-szorosan.

Fontosnak tartják megemlíteni a tesztelők, hogy mivel minden esetben eltérő forgalmi és időjárási viszonyok uralkodtak, a valós károsanyag-kibocsájtási méréseket nem lehet egymáshoz vagy a meleg motorral végzett laboratóriumi NEDC-méréshez hasonlítani, egy második tesztkör alkalmával valószínűleg más lenne az eredmény. Azt is kiemelték, hogy a Volkswagen konszern típusain kívül nem találtak olyan csaló szoftvert az autókban, amelyik felismerte volna a laboratóriumi mérést és módosította a motorvezérlő programot.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!