Ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, amikor a tulajdonos 1979-ben megvásárolta autóját, még minden rendben volt, de alighogy hazahajtott a Holden HZ Kingswood szedánnal adelaidei otthonába, hirtelen súlyosan megbetegedett. Szerette az autót, és ha használni nem is tudta, azért minden nap legalább egyszer ránézett a garázsban. Halála után gyermekei meg nem nyúltak az autóhoz.

Most az eredeti tulajdonos családjának egy barátja szabadította ki az autót több évtizedes álmából, ami meglepően könnyen ment. Nem eresztettek le a kerekek, nem rohadtak be a fékek, a kerékcsapágyak is jók még. Mindez csoda, hiszen ennyi egy helyben állás után ezek törvényszerűen megtörténnek. Normális esetben, de hát itt nem erről van szó.

Harminchárom évvel ezelőtt hazahajtottak a gépkocsival, majd 1985-ben előszedték, és egy márkakereskedésben kicserélték a generátorát, és ennyi. Új kora óta 998 kilométert és 200 métert tettek meg a Kingswood-dal, átlagolva ez évente 30 km-es futásteljesítmény! A 4,1 literes, gyárilag 161 lóerős V8-as még be sincs járatva, az utastér makulátlan állapotú, csak épp poros, a motortérben ott van minden matrica, ahová azt gyárilag felragasztották, az egyszerű, festett belsős csomagtartóban nincs egy karcolás sem. A kor miatt még elképesztőbb ez az autó, mint a 20 éves múzeumi Opel Astra.

Most épp egy műhelyben készítik fel az autót újbóli forgalomba helyezésre az 1979-es Holden HZ Kingswoodot, ezen felül nem tudni, mi a terv vele. Használni fogják, vagy netán megőrzik ezt az egyedülállóan alacsony futásteljesítményű autót az utókornak? Az biztos, hogy még átlagos használat mellett is még hosszú éveken át szűzies marad majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások