Azok a nyolcvanas évek... ahogy a Buick emlékezik rá

2016. január 11. (hétfő)

Az Avista nevű kupéval fedezi fel sportos múltját a Buick, egészen pontosan a 80-as évek biturbó korszakát.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A nyolcvanas években a biturbó V6-os volt a Buick nagy teljesítményű autóinak a lelke, a csúcsot a csak fekete színben kapható GNX jelentette, de az FBI is előszeretettel vásárolt a korabeli autóknál gyorsabb autókból. Ezt a korszakot idézi meg az Avista nevű kupé, amely nagy vonalakban egy biturbó V6-ossal szerelt Camaro – szóval könnyen megvalósítható.


Persze ezt így nem írják le, de a 2812 mm-es tengelytávolság pontosan akkora, mint az új Chevrolet Camaro esetén, szóval nem nagyon nyúltak az Alpha padlólemezhez. A Buick formatervezői megszabadultak a B oszloptól, az összes oldalablakot le lehet engedni, és nem lépcsős hátú a befejezés, a tetővonal majdnem az autó végéig ível. A kerékjáratokat 20 colos felnik töltik meg.

A motorról mindössze annyit mondanak, hogy az egy új fejlesztésű 3,0 literes lökettérfogatú V6-os biturbó 400 lóerővel, amelynél motorleállító és hengerlekapcsolás segíti a takarékoskodást, a váltó 8 fokozatú automatikus. Elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás is van a fedélzeten, hogy élvezetes legyen az Avista vezetése, amelynek sorozatgyártásáról nincsenek információk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Azok a nyolcvanas évek... ahogy a Buick emlékezik rá

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér