Mindössze két építőkészletet használ a svéd Volvo, és már mindkettő alapján kínál hálózatról tölthető hibrid hajtást, tehát a teljes kínálatát lefedte ilyennel, a következő lépcsőben a lágy-hibrid hajtás elterjesztése következik, illetve a kisebb CMA alapján akkumulátoros-elektromos hajtást is kínálnak majd. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen most az XC40 T5 Twin Engine nevű modellről van szó.

Ennél az 1,5-ös 180 lóerős (265 Nm) turbómotor és egy 82 lóerős (160 Nm) villanymotor hajt be az új fejlesztésű, hétfokozatú duplakuplungos váltóba, ami a 262 lóerős rendszerteljesítményt az első kerekek felé továbbítja. A 10,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral 38 km-es elektromos hatótávolságot lehet elérni, a töltési idő konnektorról 3,5-6 óra, de lehet felár ellenében Type 2-es töltőkábelt is venni, amivel 2,5 órára csökken a töltési idő. Ez a zöld rendszám használatára feljogosított változat egyébként az XC40 sorozat legerősebb modellje is, ami 7,3 másodperces 0-100 km/óra sprintet tud, indulóára 14 595 000 Ft, ami azonos felszereltség mellett 1,5 millió Ft-tal magasabb, mint a 247 lóerős, benzines T5 változaté.