Noha Oroszország jelenleg nehéz gazdasági helyzetben van, nem mondtak le az új elnöki járművek megalkotásáról, a rubel árfolyamgyengülését azzal kompenzálták nemrég, hogy 20 százalékkal megnövelték a projekt költségvetését és bejelentették, az ezt követő árfolyam-mozgásokat kompenzálják.

A Sollers tulajdonában lévő UAZ gyárban készülnek majd a A Sollers tulajdonában lévő UAZ gyárban készülnek majd a “civil” autók

Még mindig nem hirdették ki a pályázat végeredményét, azaz ki végzi majd a fejlesztést (amiben a Porsche Engineering is segíti majd a győztest), de most az ipari miniszter, Denis Manturov bejelentette, hogy az Uljanovszki Autógyárban fogják majd gyártani az új luxusautó mindhárom változatát – a limuzint, az egyterűt és a szabadidő-autót is -, az állami Rostec céggel együttműködésben. Ez utóbbin keresztül a Kamaz (Daimler) és a Lada (Renault-Nissan) is félig-meddig részese lesz a projektnek. A GAZ Csport (Volga) is ott van a sorban, hiszen az oda tartozó Yamz készíti majd az erőforrásokat. Az elnöki páncélozott autóból csak néhány darabot építenek, azt bárhol össze tudják majd rakni, a kíséretnek szánt járművekből azonban évi pár ezer darabos szériát készítenek, amelyet bárki megvásárolhat majd. Feltéve, hogy lesz pénze a várhatóan alaphangon 400-500 lóerős járműre…

A GAZ Csoporthoz tartozó Yamz készíti majd a motorokat A GAZ Csoporthoz tartozó Yamz készíti majd a motorokat

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!