A műtét sikerült, a páciens meghalt. Nagyjából így jellemezhető a Golden Gate híd legújabb fejlesztése, amely során aerodinamikailag optimalizált korlátokat szereltek fel a tengerszoros felett átívelő híd két oldalára, a korábbinál keskenyebb pálcák több levegőt engednek át, csökkentve ezzel a híd ellenállását. A kicsinyített méretarányú teszteken kiderült, hogy lesz némi hanghatás, de ezt elfogadta a hatóság. Ami a kicsinyített méretarányú modellen elfogadható volt, az a valóságban egész San Francisco városában hallható, állandó folyamatos zümmögés. Magán a hídon fülsértő a hangerő, ahogy arról a közösségi médiában megjelent videók tanúskodnak – a korlátcserét követően (75%-os készültség) most először érték nyugatról érkező 70-100 km/órás széllökések a hidat, most tapasztalták a lakosok először ilyen erősen a hangot.

A hidat fenntartó hatóság szerint minden a tervezett módon történik, nem áll szándékukban a korlát cseréje. A probléma abban rejlik, hogy a szél hatásait modellező programokban az akusztika egyszerűen nem téma, és így nem vették figyelembe. Kérdés, hogy az esetleges birtokháborítási perek (zajszennyezés) hatására módosítják-e korlátot. Azt követően, hogy a korlátok fennmaradó negyedét is az új darabokra cserélik, a hang várhatóan még hangosabb lesz.