A tanulmány óta nyilvánvaló volt a változás, de sok rajongó nem akarta elhinni a hatalmas vesék érkezését a BMW 4-es sorozatú kupénál (és a kabriónál…), és az első fényképek idő előtti megjelenése, illetve a hivatalos leleplezés óta is csak az új megjelenésen szörnyülködnek, pedig van egy ennél sokkal fontosabb változás is: a 4-es kupé összes modelljénél alapáron adják a nyolcfokozatú automatikus váltót, kézi kapcsolású váltó nincs.

A figyelemelterelésnek kiváló orrkialakításról pedig a sajtóanyag szövegét idézzük:
„Az új BMW 4-es Coupé frontrészének kialakítása a modell egyediségét hangsúlyozza. A BMW legendás, vese alakú hűtőrács-párját a tervezők ezúttal függőleges irányban rajzolták meg, enyhén előre döntött szögben, szinte az első lökhárító aljáig nyújtva. A bennük alkalmazott, már alapfelszereltségként hálómintás rácsozás korábban kizárólag a BMW M modellek kiváltsága volt. A középpontba állított hűtőrács-pár minden kétséget kizáróan a frontrész meghatározó stílusjegye, a középen összeillesztett oldalpárok pedig azon felül, hogy a bajor prémiumgyártó múltja előtt tisztelegnek – így többek között a legendás BMW 328 és a BMW 3.0 CSi előtt –, elvitathatatlanul modern benyomást is keltenek.”

Az ember alig hinné, hogy a hatalmas méretű veséken kívül is van még újdonsága a formának, pedig így van. Hosszú évek óta az a felállás a bajor márkánál, hogy van a normál megjelenés, az M Sport külső, illetve ezeket M Performance kiegészítőkkel lehet tovább fokozni. Az új 4-es kupénál debütál az M Sport Pro megjelenési csomag, amely eggyel nagyobb (19 col) felnit, nagyobb hátsó légterelőt, az utastérbe rezonátorokkal eljuttatott motorhangot és utóbbi szükség szerinti semlegesítésére Harman Kardon hifit tartalmaz.

Alapfelszerelésként kapja a LED-es fényszórókat a kupé, extraként a BMW Laserlight LED-es fényszórói választhatóak, amelyek 60 km/órás tempó felett akár 550 méterre világítanak (ha a kamera nem érzékel másik közlekedőt az autó előtt). A hátsó lámpák sötét hátterűek, és hozzájárulnak ahhoz, hogy hátulról nézve a 8-as sorozatra hasonlít a 4-es. Az elődhöz képest minden irányban növekedett a karosszéria, a hossz 128 mm-rel, a szélesség 27 mm-rel, a magasság 6 mm-rel, a tengelytávolság 41 mm-rel bővült.

Vezetőközpontú a műszerfal kialakítása, a motorindító kapcsoló már a kardánalagúton helyezkedik el, a második sorban két teljes értékű ülőhelyet ígérnek, a támla pedig 40:20:40 arányú osztással rendelkezik, azaz több fokozatban lehet bővíteni az alapesetben 440 literes csomagteret. Sportülést, bőr sportkormányt kap a kupé, a kárpit alapáron műbőr/szövet, ami Vernasca bőrkárpitra, BMW Individual Merino bőrkárpitra vagy BMW Individual full bőrkárpitra cserélhető felár ellenében. A napfénytető a korábbinál 24 mm-rel hosszabb üveggel rendelkezik.

A 3-ashoz képest sokkal sportosabb vezetési élményt ígér a gyár, aminek elérésében a 21 mm-rel alacsonyabb súlypont, a tengelyek közötti 50:50%-os tömegeloszlás, és az elöl-hátul 23 mm-rel szélesebb nyomtáv segíti a kupét. Az alap felfüggesztésen felül rugóút-szinkronizált lengéscsillapítással rendelkező M sport felfüggesztés-hangolás is kérhető, utóbbi kiegészíthető elektronikus lengéscsillapítás-vezérléssel; a feláras futóművekhez változó áttételezésű kormányművet is adnak. A 40-es motoroknál széria, a 30-asokhoz extraként kérhető az elektronikusan vezérelt zárású M Sport differenciálmű.

A motorkínálatban a soros hathengeres benzines és a négy- és hathengeres dízelek rendelkeznek 48V-os lágy-hibrid technológiával, amelynél 11 lóerős indítógenerátor segíti a spórolást illetve padlógázon rövid ideig ennyivel több teljesítményre számíthat a sofőr. A 2020 októberében esedékes piaci rajtnál 2,0 literes benzines (184 LE/300 Nm vagy 258 LE/400 Nm), 3,0 literes benzines (374 LE/500 Nm) és 2,0 literes dízel (190 LE/400 Nm) közül lehet választani, 2021 márciusától csatlakozik ezekhez a 3,0 literes dízel (286 LE/650 Nm vagy 340 LE/700 Nm).

Minden korábbinál több vezetőtámogató rendszer érhető el a BMW 4-es kupéhoz, a Parking Assistant Plus csomagban található meg a BMW Drive Recorder funkció, amelynél az autó beépített kameráinak képét 40 másodperces videókban lehet rögzíteni. Alapáron 8,8 colos képátlójú a központi- és 5 colos a kormány mögötti kijelző, extraként 12,3 colos központi és 10,25 colos kormány mögötti kijelző kapható. Új a BMW Maps felhőalapú navigáció, és hogy távoli hozzáféréssel is végrehajtható szoftverfrissítés az autón.