Most már hátradőlhet az 1976-os gyártású Cadillac bőrülésén Horváth László. A békéscsabai ezermester, az itteni Eiffel-torony építője korábban azért nem tehette ezt meg, mert a bőrülés igen megviselt állapotban volt, illetve hosszú és bonyolult tortúrával járt, amíg oldtimer autóként rendszámot kapott az Eldorado.

Fotó: Lehoczky Péter Fotó: Lehoczky Péter

– Interneten licitáltam a járgányra, és nem is akartam hinni a szememnek, amikor kiderült, enyém az autó – emlékezett vissza Horváth László a tavalyi kezdetekre. – Mondtam is asszonynak, lesz egy nagy amerikai autónk. Teljesen normális volt a reakciója: te normális vagy?

Azt már nem is merte bevallani nejének a békéscsabai ezermester, hogy a pénzt is átutalta egy megadott számlaszámra. Azon a honlapon 200 és 20 000 dollár között találhatók autók, maradjunk abban, ő jóval közelebb volt az alsó értékhez. Persze, a vételárral szinte megegyezett az a pluszköltség, ami rárakódott a kocsira, míg levizsgázott, és megkapta az oldtimer rendszámot.

– Szó szerint a jó oldaláról mutatta be az internetre feltett fotókon a Cadillac-et az eladó, csak a jó dolgokat írta mellé az Eldoradóról – mesélte Horváth László. Ahhoz azonban, hogy a hiányosságokat lássa, látni kellett magát az autót is élőben. Ez nem volt egyszerű mutatvány, hiszen le kellett szervezni a hazaszállítást. Először is a New York-i kikötőbe kellett elvinni, ott konténerbe rakni és az óceánon keresztül a németországi Bremerhavenbe szállítani, azt követően pedig Békéscsabára hozni.

– Több szállítóval beszéltem, míg a legkedvezőbb ajánlatot tevőt megtaláltam, jelentős, százezres nagyságrendű eltérések is voltak összegben – magyarázta az ezermester. – Amikor élőben tüzetesen átnéztem az autót, kiderült, hogy repedtek a bőrülések, nem volt ,,szobatiszta” a kocsi, álló helyzetben kifolyt belőle a beleöntött olaj, a legkisebb emelkedőre sem ment fel az automata sebváltó hibája miatt. Szerelő, kárpitos kellett hozzá, de ami figyelemre méltó, az interneten keresztül olcsón beszerezhető hozzá minden alkatrész.

Az Eldorado szép lassan visszanyerte régi formáját, ahogy mondják: felépült betegségeiből. Csodájára jártak, bárhol jelent is meg a járgánnyal Horváth László, hívták esküvőre, házassági évfordulóra, csak az üzemanyagot kellett kifizetni. Persze, egy ilyen autónál az se semmi, 80-90-es tempóban 18 liter benzint fogyaszt, 120 km/óra sebességnél megeszi a 24 litert.

Fér a tankba, hiszen 100 literes, de a laikus nehezen találja meg, hogy hol kell beletölteni az üzemanyagot, ehhez fel kell hajtani a rendszámot. Horváth László az interneten Szlovákiából rendelt egy elegáns sofőrsapkát, és vásárolt fehér kesztyűt is. Ahogy mondta: ne csak az autó legyen elegáns, hanem ő is, ha meg kell jelenni valahol.

Elképesztő paraméterek a Cadillac Eldoradónál

Tekintélyt parancsoló az Eldorado kabrio, ha megjelenik az utakon. Hossza 6,20, szélessége 2,20 méter. Horváth Lászlónak a garázst is meg kellett toldania, hogy beférjen az autó. Hatszemélyes a kocsi, hárman ülhetnek elöl, hárman hátul. A súlya 2,4 tonna, nyolchengeres, 8200 köbcentis. A motor a sebváltóval 600 kilót nyom. Klímás, tempomatos, elektromos ablakokkal és csomagtartóval, szervokormánnyal és szervofékkel felszerelt. A rádió bekapcsolására az antenna kiemelkedik, ha elzárjuk a rádiót, az antenna visszamegy. Sötétben az országúti világítást egy szenzor lekapcsolja, ha bizonyos távolságon belül jön szemből autó. A bőrülések nyolc fokozatban állíthatók, az első ajtó a hátsó ülésről is nyitható egy kilincs segítségével.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!