Modelloffenzívát indít a Maserati, jövőre egy új szabadidő-autót dobnak piacra, majd az új Gran Turismo érkezik, de ezeket beelőzi a márka új csúcsmodellje, az MC20-as. Ez az olaszok első, saját fejlesztésű, közúti használatra alkalmas versenyautója – az MC12 ugye megszelídített Ferrari Enzo Ferrari volt –, és ami felfelé nyíló ajtókat kap. Utóbbi egyfelől látványos, másfelől nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást.

Miután a Citroën 1968-ban megvásárolta a Maseratit, jelentős újításokba kezdett, amelyeknek a hetvenes évek modern, far-középmotoros típusai voltak az eredményei, a Bora és Merak modelleket idézi az újdonság. Az eltelt négy évtized alatt sokat fejlődött a technológia, de mindez látszik is az MC20-ason, szinte teljesen karbonból készül az autó, a váztól elkezdve a karosszériaelemeken és díszeken át, sikerült 1,5 tonna alatt tartani a saját tömeg.

A Dallara szélcsatornájában kétezer órát töltöttek az aerodinamikai csomag finomhangolásával, aztán még ezret szimulált folyadékdinamikai vizsgálatokkal. Apropó szimulálás, alig 24 hónap alatt állították kerékre az autót a mérnökök annak köszönhetően, hogy a dinamikus tesztek 97%-át számítógépen végezték, jelentősen felgyorsítva a folyamatot.

A luxus jelen esetben azt jelenti, hogy bőrt, Alcantarát és karbont használnak az utastér felületein, Sonus-Faber hifi nyomja el a motorhangot, ha a sofőr is úgy akarja. Túlságosan sok extra nincs, mindössze hat karosszériaszín közül lehet választani, be lehet fizetni az első tengelyt gombnyomásra 40 mm-rel megemelő rendszerre, és van elektronikus differenciálzár, no és a széria Brembo fékrendszer helyett karbon-kerámia Brembo fékeket is lehet kérni. Elöl 50, hátul 100 literes csomagteret alakítottak ki a 4,67 méter hosszú kupé karosszériában.

Ehhez jön a korábban már részletezett Nettuno motor 630 lóerővel és 730 Nm-rel; a legnagyobb literteljesítményű közúti erőforrás, ami nyolcfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajt – szériában mechanikus az önzáró differenciálmű, felár ellenében adják a változó zárású elektronikus differenciálzárat. Csak hátsókerék-hajtású sportkocsi létére kevesebb, mint 2,9 másodpercre van szüksége a 0-100 km/órás gyorsuláshoz, a 0-200 km/óra 8,8 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség meghaladja a 325 km/órát.