Amíg itt Magyarországon még a szolgáltatások hiányában nem nagyon tudjuk megítélni, mennyire jól vagy rosszul működnek az autógyártók által kínált infotainment rendszerek, addig az Egyesült Államokban műholdas rádiókat hallgatnak az autósok és internethozzáférés nélkül már nem is nagyon tudnak létezni. Legalábbis ez derül ki a Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet 2014-es Megbízhatósági Jelentéséből, ahol 17 problémás területtel kapcsolatban válaszoltak meg kérdéseket a résztvevők, és magasan az élen végzett az infotainment rendszer.

Nem működő érintőképernyő, nem csatlakoztatható okostelefon, problémás többfunkciós vezérlő – csak néhány azon bosszúságok közül, amely miatt gyűlölni tudják az emberek az autójukat. Az új fejlesztésekkel van a legtöbb probléma, a már több, mint egy éve piacon lévő autóknál a folyamatos frissítéseknek köszönhetően rohamosan csökken a gondok száma. Erre a legjobb példa a Ford MyTouch rendszere, amely bemutatkozása után 28 százalékos hibaaránnyal állt, mára pedig ez 3 százalékra csökkent.

Különösen az Infiniti szenvedte meg az újdonság problémáját, az új Q50-es Intouch fejegységével kapcsolatban a tulajdonosok több mint 20 százaléka volt elégedetlen, ehhez hozzájönnek a QX60-as mechanikai problémái, és összesen 14 helyet zuhant a márka megítélése, a 28-as lista tavalyi hatodik helyéről a huszadikra esett vissza. A Fiat-Chrysler konszern márkáinak megítélése a uConnect rendszer miatt lett rossz, a Consumer Reports szerint a felmérés vége felé már mérhetően javult az infotainment rendszer megítélése a folyamatos frissítéseknek hála, de gyakorlati javulás ebből leghamarabb a jövő évi felmérésben lesz. A Consumer Reports összesen 248 típussal kapcsolatban kérdezte meg a felhasználókat, arra voltak kíváncsiak, hogy az elmúlt 12 hónapban használt új autójuk hogyan muzsikált. Összesen mintegy 1,1 millió autós válaszait összesítették a jelentésben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!