Több hónapot késett a Volkswagen ID.3-as piaci bevezetése, mert újra kellett írni az autó szoftverének nagy részét. De nem csak maga az autó, hanem a Volkswagen konszernhez tartozó Elli nevű cég által kínált ID.Charger nevű fali töltődoboznak is új szoftverre van szüksége. Azért ruháztak be a legtöbben erre, hogy nagy teljesítménnyel tudják tölteni villanyautójukat, ehhez képest több száz ID.Charger nevű egység csak legfeljebb 4 kW-tal képes tölteni. A probléma szoftverfrissítéssel orvosolható, akik a drágább, internetkapcsolattal rendelkező egységet vették, online frissítéssel már meg is kapták az új programot, azonban olyanok is vannak szép számmal, akik az alapmodellt szereltették be, annál az Elli által küldött technikusok hajtják majd végre a szoftverfrissítést. Mivel a használatot nem veszélyeztető – csak lelassító – hibáról van szó, nem rendeltek el termék-visszahívást. Arról nincs hír, hogy az Elli vagy a Volkswagen kompenzálja-e az ügyfeleket a hosszabb töltési idő miatt.