A Volkswagen kínálatán belül a hétköznapi körülmények között is élvezhető teljesítményt nyújtó modelleket a GT előtaggal jelölik, a villanyautóknál ezt az X betűvel toldják meg, és az ID.4 GTX szabadidő-autóval mutatják meg, hogy mire számíthatunk a jövőben az ilyen modellektől. A legfontosabb talán az összkerékhajtás, azaz rögtön két motort is kap a sportváltozat, ami az MEB alapon 299 lóerős rendszerteljesítményt jelent, a maximális nyomaték értékét nem közölték.

A 0-100 km/órás gyorsulás 6,2 másodperces ideje bőven elég a közúti közlekedéshez, hiszen mégiscsak egy tágas, jól használható családi autóról van szó, a végsebesség elektronikusan korlátozott 180 km/óra. Csak a nagyobb, 77 kWh kapacitású akkumulátorral készül a sportmodell, a WLTP-hatótávolság 480 km, de az ügyféloldalon 340-480 km-es adat is olvasható.

Egyedi lökhárítókat és 20 colos felniket kap a Volkswagen ID.4 GTX, az ülések kárpitja rákerül a műszerfalra is. Áthangolják a felfüggesztést, új, közvetlenebb kormányművet építenek be, ami minden körülmények között sportosabbá teszi a vezetési élményt. Az összkerékhajtás miatt egyébként 1,2 tonnára emelkedik a vontathatósági kapacitása az autónak.