Az Ibizával közösen fejlesztette a Seat az Arona nevű kis kategóriás szabadidő-autóját, amelyekre 900 millió eurót költött el. Amíg a normál kisautó forgalmazása a napokban indul, addig a szabadidő-autóra még várnunk kell pár hónapot, a közönségpremierre a Frankfurti Autószalonon kerül sor; már ha nem számoljuk azt a pár kört, amikor egy helikopterről lógatva megreptették az egyik prototípust a barcelonai tengerpart fölött.

Nem egyszerűen csak megemelték a karosszériát, a 4,14 méteres hossz 8-cal több az Ibizáénál, ráadásul 10 centivel afölé magasodik az Arona karosszériája. Utóbbi érték nem mond sokat, de az már igen, hogy elöl 52, hátul 62 mm-rel került magasabbra az ülőlap, és emellett még 37 illetve 33 mm-rel nőtt a fejtér mérete. A hasmagasság mindössze 15 mm-rel lett nagyobb. A szabadidő-autó hátuljában alaphelyzetben 400 literes csomagteret tudtak kialakítani.

Ahogy a legújabb személyautóknál, úgy az Arona esetén is Reference, Style, FR és Xcellence felszereltségek közül lehet választani, azon felül pedig csomagokban lehet még további extrákat rendelni. Összesen 68-féle megjelenés van a szürke/fekete/narancs/karosszériaszínben rendelhető tető kombinálásával.

Az alapmotor mifelénk az 1,0 literes turbó lesz 95 lóerővel, a következő lépcsőfok a 115 lóerő, a csúcsot a 150 lóerős 1,5-ös jelenti majd. Dízelből az 1.6 TDI áll a vásárlók rendelkezésére, 95 vagy 115 lóerővel. A jövő év közepén jelenik meg a kínálatban a földgázas változat, amely az 1,0 literes TSI-t kapja 90 lóerővel. Néhány exportpiac számára készítik majd az 1,6 literes, 110 lóerős szívómotorral szerelt változatot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!