Nem okoz meglepetést a Fiat bejelentése, miszerint 2030-ra villanyautók gyártására tér át, hiszen idő közben a kínálatát városi autókra szűkítette, amelyeknél egyébként is észszerű az akkumulátoros-elektromos technológia térnyerése. Az új 500-ast is kezdettől fogva villanyautónak készítették, és nem is akartak belőle egyebet – igaz, egy darabig még velünk marad az időközben lágyhibrid hajtásra váltó, 15 évvel ezelőtt debütált előd is –, amíg kezdetben 500e-nek kommunikálták a típust, most már egyszerűen 500-ról beszélnek.

2025-től kezdik meg a belső égésű motorral szerelt autók piaci kivezetését, és a technológia fejlődésének/a darabszámok növekedésének köszönhetően az évtized második felében már megfizethető villanyautókat is akarnak forgalmazni az olaszok. Például a Panda-utód, amelyet a Centoventi tanulmány jelzett előre, is villanymotoros hajtással készül, de várhatóan ott is párhuzamosan tovább él majd a jelenlegi konstrukció. Egyelőre az európai piacra és a személyautókra vonatkozik a döntés, a Fiat Professional néven futó haszonjárművek külön márkának számítanak a Stellantis konszernen belül, és Dél-Amerikában, ahol a Fiat erős piaci pozíciókkal bír, még el se kezdődött az elektromos átállás, arrafelé nem valószínű a 2030-as céldátum tartása.