A 2021-es előírásokhoz képest kell majd 37,5%-kal csökkenteni a személyautók károsanyag-kibocsájtását az Európai Unióban, a könnyű haszonjárműveknél 31% a csökkentés mértéke; mindkét kategóriára igaz, hogy köztes célként 2025-re már 15%-os mérséklést kell elérniük. Az Európai Bizottság az autóiparnak kedvezőbb 30%-os értéket javasolta az októberben megkezdődött tárgyalásokon, az Európai Parlament 40%-os értékkel kezdett, a kettőből született meg végül a 37,5%-os kompromisszum.

A német autógyártók szövetségének (VDA) vezetője szerint az a baj, hogy a jelenlegi állás szerint nem lehet megvalósítani ezt az előírást, hiszen úgy kéne nagyjából egy évtized alatt kifejleszteni az új termékeket, hogy közben a gyártást is teljesen át kell szervezni – az extra kiadások világszinten versenyhátrányt jelentenek majd. Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) előrejelzése szerint a lépés azt is jelenti majd, hogy eltűnnek a piacról a megfizethető autók, és legalább 5 millió Ft lesz majd a belépő az újautók piacára.

Az EU-előírás alapján 2021-ben 95 g/km-es átlagos CO2-kibocsájtással kell rendelkeznie a személyautó-flottáknak, ehhez képest ma 118,5 g/km-nél tartunk. Az EU-n belül az üvegház-hatásért felelős gázok kibocsájtásának a negyede esik a közlekedési ágazatra, azon belül az autók és teherautók adják a legnagyobb szeletet. Arról egyébként semmi hír nincs, hogy Brüsszel milyen eszközökkel akarja elérni, hogy az üvegház-hatásért felelős gázok 75%-át kibocsájtó többi ágazatnál hogyan érjenek el csökkentést.