Úgy tűnik, elég lassan tisztul a taxis társadalom, hiszen a BKK most összegezte annak az öt hónapig tartó vizsgálatnak az eredményeit, amely során 2584 taxit vizsgáltak meg. A próbautazások felében tapasztaltak szabálytalanságot.

Az ellenőrök összesen 4869 próbautazásos taxiellenőrzést végeztek el 2014. január 31-éig, és csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot: leggyakrabban a nyugtaadási kötelezettség elmulasztását, illetve az előírtnál drágább fuvardíj felszámolását. A taxik ellenőrzését elsősorban a pályaudvarok, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a belváros taxiállomásai vagy frekventált helyei közelében végezték, és figyelembe vették azokat a beérkező utaspanaszokat is, amelyekben a megkárosított utasok az indulási helyüket megjelölve kérték a túlzottan magasnak tartott fuvardíj kivizsgálását.

Összesen 4311 nyílt és 4869 próbautazásos ellenőrzést végeztek a BKK munkatársai a 2013. szeptember 1. és 2014. január 31. közötti időszakban. Ezek során:

– 209-szer kezdeményezték a Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Hatóságánál taxiengedély visszavonását, mert az ellenőrzött taxinak nem volt érvényes taxiállomás-használati engedélye;

– a próbautazásokon 1428-szor tapasztaltuk – ez az ellenőrzések mintegy 31%-a –, hogy a szolgáltató a fuvarfeladat befejeztével nem ad nyugtát vagy számlát a fuvardíj átvételéről. Az illetékes hatóságokat hivatalosan értesítjük erről;

– a próbautazások alkalmával 265 esetben tapasztaltunk olyan mértékű árdrágítást, vagyis a rendeletben rögzített hatósági ártól magasabb ár alkalmazását, a taxaméter mérésének külső befolyásolását, hamisszámla-adást, illetve a viteldíjmérő óra használata nélküli szolgáltatásvégzést, aminek következtében a taxiállomás-használati engedélyt azonnali hatállyal felmondtuk, értesítettük a Közlekedési Hatóságot, és kértük az árdrágító szolgáltató taxiengedélyének visszavonását. Ezzel párhuzamosan eljárást kezdeményeztünk a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál is a vásárlók megkárosítása miatt.

– 53 alkalommal tapasztaltunk engedély nélküli személyszállítási szolgáltatást. Ezekben az esetekben eljárás megindítását kezdeményeztük a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, valamint az illetékes közlekedési hatóságnál.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!