Amíg a hatvanas években a Mercedes márka számos választási lehetősége kínált a Sonderklasse vásárlóinak, amikor 1972-ben bemutatkozott az első S-osztály, a racionalizálás miatt csak a normál és nyújtott tengelytávolságú limuzin maradt a kínálatban. Most azonban a piackutatások szerint újra van igény nagy méretű, négyüléses kabrióra, úgyhogy el is készítették ezt a karosszériaváltozatot az aktuális generációból.

Mivel már kezdettől fogva tervezték ezt, nem nagyon kellett belenyúlni a karosszériába, épp csak levágták a kupé tetejét (60 % a közös karosszériaelemek aránya) és a rend kedvéért a padlólemez hátsó részét, amit egyébként is meg kellett erősíteni, alumíniumból préselik. Háromrétegű, hangszigetelő vászontető borítja az utasteret igény esetén (60 km/h-s tempóig menet közben is működtethető).

Az egyébként is automatikusan az időjáráshoz igazodó légkondicionáló rengeteg érzékelővel figyeli a meteorológiai jellemzőket – például napsugárzás, légszennyezettség, páratartalom – és próbál ideális környezetet biztosítani, az illatosítóban használatos Pacific Mood elnevezésű olajat csak a kabrió S-osztály vásárlói kapják meg. A feláras extrák között fűtött könyöklőket (ajtók és ülések között) is talál az, aki szereti a kabriózást, de fázós, a légsálhoz hasonlóan ez a figyelmesség is csak az elöl ülőknek jár.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kezdetben kétféle V8-as motorral készül az S-osztályos kabrió, a Mercedes-Benz változatban a 4,7 literes blokk 455 lóerő teljesítményű, és 9 fokozatú automatikus váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A Mercedes-AMG változatban 585 lóerős az 5,5 literes biturbó V8-as, 7 fokozatú dupla kuplungos váltó jár hozzá és 4Matic összkerékhajtást is kap. Utóbbi esetben a 2110 kg saját tömegű óriáskabrió 3,9 másodperces 100-as sprintet képes elérni, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!