Tényleg mindent beleadott a Mercedes az új, keresztmotoros modellcsaládjának kifejlesztésébe, amelyet a kategóriában példa nélküli – igaz, szinte majdnem minden esetben feláras – aktív biztonsági felszerelés emel ki a mezőnyből. Elsőként az új B-osztály mutatkozik be.

Valahol a magas építésű személyautók és az egyterűek között helyezkedik el az autó, a hossz 4,4 méter, a magasság 1,55 méter – az utastérben a szendvicspadló elhagyása miatt a korábbinál sokkal természetesebb pozícióban ülhetnek majd az emberek. Akik nem csak a tájban, de akár a műszerfalban is gyönyörködhetnek, hiszen nem csak a formák, de az anyagok is hozzák a prémium szintet.

Dupla kuplungos váltó esetén nincs előválasztó-kar a kardánalagúton Dupla kuplungos váltó esetén nincs előválasztó-kar a kardánalagúton

Kezdetben két motorral, négy teljesítménnyel lehet majd megvásárolni az autót, mindegyik négyhengeres és turbós. A benzines 1,6 literes lökettérfogatú, 122 LE/200 Nm (B 180) vagy 156 LE/250 Nm (B 200) teljesítménnyel kérhető, közös tulajdonságuk, hogy a maximális nyomatékot már 1250-es percenkénti fordulatszámtól tudják. A dízel 1,8 literes, 109 LE/250 Nm (B 180 CDI) vagy 136 LE/300 Nm (B 200 CDI) teljesítménnyel választható. Az összeshez motorleállító jár, legyen szó a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóról vagy az új fejlesztésű, 7 fokozatú dupla kuplungos egységről. Később elérhető lesz egy kétliteres, benzines turbó, és nem kizárt, hogy a 2,1 literes, biturbó dízel is bekerül a B-osztály motorterébe.

Nagyon puccos belsőt is lehet kérni a kecskeméti Mercedes B-osztályhoz, fabetét helyet tlehet majd textil-szerűen mintázott műanyagot is kérni Nagyon puccos belsőt is lehet kérni a kecskeméti Mercedes B-osztályhoz, fabetét helyet tlehet majd textil-szerűen mintázott műanyagot is kérni

Ami biztos: lesznek alternatív hajtású változatok is, akkumulátoros-elektromos, tüzelőanyagcellás-elektromos vagy hatótávnövelővel kiegészített akkumulátoros-elektromos változat is elképzelhető. Az új padlólemezt eleve úgy tervezték, hogy a nagy helyigényű kiegészítő rendszereket a lehető legkisebb átalakítással be lehet építeni a padlóba/motortérbe. Nem valószínű, hogy ezeket a változatokat nálunk fogják gyártani, hiszen ezeknél szoros együttműködésre van szükség a fejlesztési osztállyal – ilyen pedig nem lesz Kecskeméten.

Ennyi információnk van a hátsó ülésről, azt már nem tudjuk, hogyan lehet(-e egyáltalán) állítani Ennyi információnk van a hátsó ülésről, azt már nem tudjuk, hogyan lehet(-e egyáltalán) állítani

A magyar gyár a jövő év elején kezdi meg működését, a Mercedes B-osztály azonban már 2011. novemberétől megvásárolható lesz – Németországi gyártásból. Az újdonságokról a nagy felbontású képeket tartalmazó galériát az Autó-Motor Facebook oldalán találják majd az embargó lejárta, azaz 9 óra után, addig egy japán weboldalon publikált kis felbontású képeket használunk.

Ránézésre nagyobbnak tűnik a valóságosnál - csak 1,55 méter magas a B-osztály Ránézésre nagyobbnak tűnik a valóságosnál – csak 1,55 méter magas a B-osztály