A jövőben az eddiginél nagyobb szerepet kap a Maruti a Suzuki konszernen belül, egyfelől az új üzemeknek köszönhetően jelentős lesz az export számára termelés, de a fejlesztőközpontját is bővítik, ahol a jövőben a fejlődő országok számára szánt Suzukikat hangolják, illetve elsősorban az indiai piac számára autókat is fejlesztenek. A vizsgamunka az itt látható Vitara Brezza volt, amelynek már megindult a sorozatgyártása, és márciustól már megvásárolható lesz a Maruti szalonokban – a Magyarországról exportált Vitara a Nexa prémium-kereskedésekben lesz majd elérhető.

Ahhoz, hogy a Vitara Brezza indulóárát alacsonyan tartsák, fapados lesz az alapváltozat: nincs projektoros fényszóró, krómozott hűtőrács, ködlámpa, vagy épp ezüst betét a lökhárítóban, és az alapmodellhez nem elérhető a kétszínű karosszéria, csak a vezető kap légzsákot, de a légkondicionálót nem spórolták ki. Az Új-Delhi Autószalonon megtartott világpremier alkalmából vagy 4 autót szórtak el a Maruti standján, de érdekes módon egyik se volt ilyen. A középső szinttől jár a dupla légzsák és a blokkolásgátló, a csúcsfelszereltségnél már 60:40 arányban osztott hátsó ülés és hátsó ablaktörlő is van.

Az indiai adótörvényeknek megfelelően a karosszéria 3995 mm hosszú, ehhez képest széles a maga 1790 mm-ével, és a 2500 mm-es tengelytávolság is nagynak számít. Az 1640 mm-es magassághoz 198 mm-es hasmagasság jár, a csomagtér befogadóképessége alaphelyzetben 328 liter. A piaci bevezetés idején csak egyféle motorral, az 1,25 literes, 90 lóerős turbódízellel árusítják az új szabadidő-autót, és egyelőre csak vizsgálják annak a lehetőségét, hogy benzinmotorral is elérhetővé teszik-e – azt még nem döntötték el, az 1,2 literes szívó vagy az 1,0 literes Boosterjet turbót alkalmazzák. Ami biztos, hogy később lesz robotváltós modell, összkerékhajtást egyáltalán nem terveznek.

Nem csak Indiában fejlesztették a Suzuki Vitara Brezzát, de az alkatrészeinek 98 százaléka is a szubkontinensről származik. Úgy számolnak a Marutinál, hogy a helyi piac a teljes mennyiséget képes lesz felvenni, ezért még a környező országokba se tervezik az újdonság exportját.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások