Csak első pillantásra tűnik úgy, hogy egyszerűen a Wraith levágott tetejű változata a Dawn kabrió, a valóságban a karosszériaelemek 80 százaléka új, valójában csak az ajtópanelek változatlanok. Például a hűtőrácsot is hátrébb helyezték bő 4 centivel a kupéhoz képest…

Négy, teljes értékű ülőhelyet kínál az utastér, mert a Rolls-Royce felfogása szerint a 2+2 üléses belső kialakítás egyszerűen antiszociális, hiszen semmit nem vétettek azok, akik a második sorba kényszerülnek, miért vennék el az ő lábterüket? Úgy számoltak, hogy a Dawn birtokosai sok új baráttal ismerkednek majd meg életük során, akiket esetenként magukkal akarnak vinni; ne kelljen már kuporogniuk.

Az utastér körüli perem rozsdamentes acélból készül, itt kap helyet a pótféklámpa is, a tetődobozt fedő és az ülések között is folytatódó fabetét esetén a kedves megrendelő választhatja ki, milyen fajtát akar. A Rolls-Royce asztalosműhelyében dolgozó szakemberek lényegében bármilyen fajta fából el tudják ezt készíteni.

A márka hagyományaihoz a vászontető illik, másfelől a vásárlók visszajelzése szerint szeretik hallgatni az esőcseppek koppanását, miközben ők a csendes belső térben utaznak – ezt nem lehet nyitható keménytetővel megvalósítani. Nyitott és csukott tetővel egyaránt a leghalkabb vászontetős autó a Rolls-Royce Dawn, ennek elérése érdekében különösen sima a hatrétegű tető külső felülete, és csukott tetővel olyan perem alakul ki, amelyről a leváló légáramlat nem kelt szélzajt. De maga a mechanizmust is kifejezetten csendes, a mérnökök csak Csendes Balettként emlegetik azt, amikor nyílik vagy csukódik a tető; menet közben 50 km/h-s tempóig hajtható végre a művelet, amelynek időigénye 22 másodperc.

Ha mégse a csendre lenne igénye a kedves tulajdonosnak, akkor egy 16 hangszórós hifit vehet igénybe, amely két mélynyomó és 7 magassugárzó segítségével játssza le a zenét, és természetesen a térhangzás előállításakor figyelembe veszi azt a rendszer, hogy nyitva vagy zárva van-e a tető. Mikrofonnal figyeli a környezeti zajt és annak megfelelően korrigálja a hangszín-beállításokat az egyes – a zaj irányában található – hangszóróknál; nemrég debütált a rendszer egy Wraith kupéba építve.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A karosszéria ugyanolyan merev, mint a Wraith kupénál, ahhoz, hogy menet közben ne keletkezzenek zavaró vibrációk, teljesen új fejlesztésű légrugókat és stabilizátorokat kapott a felfüggesztés. A 6,6 literes, 570 LE/780 Nm teljesítményű V12-es erőforráshoz és a 8 fokozatú automatikus váltóhoz nem nyúltak, az üresen is 2560 kg tömegű Rolls-Royce Dawn 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, szabványos átlagfogyasztása 14,2 l/100 km. Meghívott Rolls-Royce tulajdonosok már májusban megnézhették az autót és leadhatták rá megrendelésüket, ez utóbbi felülmúlta a gyár várakozásait, úgyhogy aki csak most jelentkezik, annak legalább egy évet kell várnia arra, hogy elkészüljön álmai kabriója.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!