Ki tudja, mennyire volt szándékos és mennyire volt véletlen (a cégvezetés pillanatok alatt lezajlott cseréje biztos kihatott az alsóbb vezetői rétegekre is), de sikerült azt a nevet adni a Ferrari legújabb versenyautójának, amelyet az angol nyelvű tévéadókon általában kisípolnak. Mondjuk az olaszok is cenzúrázták magukat, hiszen FXX K-ként használják a messze földön híres négybetűs szót. A hivatalos állásfoglalás szerint egyébként a K betű a Kers hibrid rendszerre utal.

Nehéz meghatározni, hogy pontosan milyen autóról beszélhetünk jelen esetben, hiszen nem utcai autó, mert nem teljesíti az előírásokat, de nem is versenyautó, mert nem felel meg egyetlen FIA-kiírásnak sem. Ahogy a Ferrari Enzo Ferrariból készített elődnél, úgy az új FXX K-nál is a gyár kezelésében maradnak az autók, a tulajdonosok a következő két évben csak előre szervezett pályanapokon használhatják majd autóikat, amikor is egyedül köröznek majd a betoncsíkon.

Az autó alapját jelentő LaFerarihoz képest 87 lóerővel, 1036 lóerőre növelték a rendszerteljesítményt, a 6,3 literes V12-es szívómotor 860 lóerős (ezt a teljesítményt csak akkor tudja, ha a menetszél belepréseli a levegőt az égésterekbe), a villanymotor 190 lóerővel segít. A benzinmotornál újak a vezérműtengelyek, megszabadultak a hidraulikus szelepemelő tőkéktől, áttervezték a szívósort és felpolírozták a légcsatornákat, no és megszabadultak a kipufogórendszer fojtásaitól (katalizátor, hangtompító).

A Kers rendszernek négy üzemmódja van, a Qualify módban hamar elhasználja az akkumulátorban tárolt energiát, Long Run-ban már ügyel arra a rendszer, hogy tartósan képes legyen a villanymotor segíteni a V12-esnek, Manual Boost lényegében az előzési mód, a Fast Charge pedig megnöveli a fékenergia-visszatermelést. A hosszú távú versenyeken szerzett tapasztalatok segítségével alakították ki az aerodinamikai csomagot, a korábbi Ferrari típusokhoz képest ugyanakkora leszorító-erő mellett (200 km/h-nál 540 kg) 30-50 százalékkal kisebb a légellenállás. A Pirelli nem egyszerűen csak slick abroncsokat készített a Ferrari FXX K-hoz, a kerekekbe szerelt érzékelők segítségével a menetstabilizáló pontosan tudja, hogy az egyes abroncsok mekkora hossz- és keresztirányú terhelésnek vannak kitéve, ezáltal még finomabban tudja szabályozni a teljesítményleadást. Egyelőre nem ismertek a legfontosabb számok, azaz hány példányt készítenek az új szuper-Ferrariból, és mennyi lesz az autó ára.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!