Idén is Rotterdamban rendezik meg a Shell Eco-marathon európai döntőjét, amelyen idén öt magyar csapat indul – köztük egy középiskolával. A cél idén is ugyanaz: 1 liter benzin vagy 1 kWh energia felhasználásával a lehető legnagyobb távolság elérése. Hamarosan útnak indulnak a járművek/csapatok Hollandiába, de előtte még bemutatkoztak a sajtónak.

A 2012-es magyar rekorder Kecskeméti Főiskola GAMF csapata felkészült, hogy felülmúlja tavalyi 1 liter benzinnel megtett 2 969 kilométeres eredményét Prototípus kategóriában. A csapat idén teljesen új járművel indul a versenyen, amely ez alkalommal a Megameter IV nevet viseli, és erősebb, merevebb, de egyben könnyebb karosszériájú.

„Idei célunk, hogy a javítsunk a tavalyi eredményünkön, és a tanulás mellett a csapattagok a lehető legnagyobb teljesítményt hozzák ki magukból. Mivel idén 13 főre bővültünk, a csapatnak össze kell kovácsolódnia, és mindenkinek meg kell találnia azt a feladatot, amiben a legjobb” – összegezte az idei elvárásokat Bagány Mihály, a GAMF csapatfelelős oktatója.

A kecskeméti Electric-Kandó csapat középiskolás diákjai szintén teljesen új elektromos autót készítettek, hogy bekerüljenek kategóriájuk élmezőnyébe és túlszárnyalják előző évi eredményüket. „Az Electric Kandó csapat a 2013-as versenyre épített autója a csapat második saját építésű járműve. Az eddigi verseny és építési tapasztalatok alapján határoztuk meg a formát és a szerkezetet. Az építésnél az volt a fő cél, hogy a karosszéria a lehető legkönnyebb, de biztonságos legyen. Célunk, hogy az autó megfeleljen a szigorú műszaki előírásoknak, és megkapja a versenyengedélyt. Az idei célkitűzés 500 km/kwh teljesítmény elérése” – árulta el Csorba János, a csapat projektvezető tanára.

Az Óbudai Egyetem csapata idén hatodik alkalommal indul a versenyen, a diákok ebben az évben elsősorban a jármű motorjának fejlesztésére koncentráltak. „A Shell Eco-marathon Europe verseny folyamatos kihívást jelent a hallgatók számára, minden évben jobban szeretnénk teljesíteni, így folyamatosan kell fejlődnünk. Idén szeretnénk legalább 1500 km / liter teljesítményt elérni, amire jó esélyünk van, hiszen az eddigi tesztek nagyon biztatóak” – fogalmazott Kerekes Ferenc Attila, a csapat felkészítő tanára.

A pécsi Pollack Eco csapat Hi Orca nevű autójába új hajtás került, ami új hidrogén üzemanyagcellát, új elektromotort, kis súrlódási ellenállású csapágyakat és új vezérlést jelent. „Idén nem készítettünk új formát, mivel a jelenlegi minden szempontból optimálisnak bizonyult, de a meglévő negatív szerszámból egy héjat kivettünk, hogy a jármű tömegét csökkentsük. Számításaink szerint az újításoknak köszönhetően a jelenlegi futásteljesítményt a duplájára tudjuk majd növelni” – összegezte az idei munkát Háber István Ervin, a csapat felkészítő tanára.

A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata idén új kategóriában indul, mivel a napelemes és az elektromos kategóriát összevonták, amelynek köszönhetően a hallgatók teljesen új autót készítenek a versenyre. „A Battery Electric kategória ugyan új lesz számunkra, de reméljük, hogy tapasztalatainkat kamatoztatva a népes mezőnyben is szép eredményt fogunk elérni. Hagyományainkhoz híven napelemek is megtalálhatóak járművünkön, melyek a segédtöltést biztosítják. Már nagyon várjuk, hogy újra ott állhassunk a rotterdami rajtnál, és összemérhessük tudásunkat a többi iskola csapatával” – mondta Varga Zoltán, a csapat felkészítő tanára.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!